infraestructures
Portar l'L3 fins a Sant Feliu costarà 1.274 milions
El govern català treu a concurs la redacció del projecte constructiu, que no estarà a punt fins d'aquí a dos anys i mig
Caldrà veure si, aquest marge, permet pagar una obra avui inassumible
Quan falten dos mesos i mig per a les eleccions, el govern català ha decidit treure a licitació la redacció del projecte constructiu de la prolongació de l'L3 del metro des de Zona Universitària fins a Sant Feliu de Llobregat, connectant en transport públic amb el centre de Barcelona grans centres de servei com els hospitals de Sant Joan de Déu i Moisès Broggi de Sant Joan Despí, en construcció, o els estudis de Televisió de Catalunya. Segons el govern, el preu de licitació, 12,3 milions, és el més alt d'un projecte constructiu en la història de la Generalitat recuperada ja que suposa la construcció de 8,6 quilòmetres de metro amb 9 estacions noves –la redacció del projecte de l'L9/L10 es va adjudicar junt amb la construcció posterior–. Només és, però, la redacció del projecte i, per tant, un pressupost assumible en un any de retallada de la inversió per reduir el dèficit de la institució. El projecte no estarà enllestit fins d'aquí a dos anys i mig i això suposa un marge de temps en espera de la recuperació de les finances públiques per poder fer l'obra. Perquè la construcció d'aquests 8,6 quilòmetres nous de metro costarà més de 1.274 milions, un volum inassumible avui. Un cop posada en servei la prolongació de l'L5 al Carmel i la prolongació de l'L2 a Badalona, la Generalitat ha concentrat tots els esforços en la construcció de l'L9/L10 pel que fa al metro. Cal recordar que té acabat el projecte per prolongar l'L2 des de Sant Antoni a Parc Logístic, però ha congelat la licitació de les obres de manera indefinida fins que la situació financera permeti abordar la inversió.