energia
Indústria autoritza la MAT entre Santa Llogaia i Baixàs
Ha resolt un dels últims tràmits que faltaven a Red Eléctrica per començar les obres
El túnel del Pertús es farà al costat del TAV i la línia soterrada també seguirà el traçat de l'alta velocitat
El Ministeri d'Indústria ha resolt un dels últims tràmits administratius que faltaven perquè pugui començar la construcció de la interconnexió elèctrica entre Santa Llogaia d'Àlguema i Baixàs. En concret, la direcció general de Política Energètica i Mines ha donat el vistiplau a la construcció de la subestació convertidora que s'ha de fer a Santa Llogaia i també a la línia subterrània en corrent continu. I és que aquest municipi altempordanès és el punt on la MAT passarà d'anar amb torres elèctriques a anar soterrada.
La interconnexió elèctrica ha d'entrar en servei el 2014 i duplicarà la capacitat d'intercanvi d'electricitat entre l'Estat espanyol i el francès, que passarà del 3 al 6 per cent. Pel Ministeri d'Indústria, aquesta infraestructura ha de millorar la seguretat del subministrament a la demarcació de Girona, integrar la producció eòlica i alimentar el TAV.
Mentrestant, Red Eléctrica i els seu homòleg francès, RTE, desenvolupen el projecte. La societat conjunta, Inelfe, va adjudicar a final del 2010 dos contractes de construcció a Siemens i Prysmian, que suposen el 60 per cent dels 700 milions que costarà la MAT en aquest tram.
A part, el BOE ha publicat recentment la declaració d'impacte ambiental, que preveu algunes millores per evitar l'impacte de la línia. El 41%del traçat passarà per vials de servei ja existents i aprofitarà els terrenys ja usats per al TAV. La zona ampla de servitud s'ha reduït a set metres, que és el que mesurarà la franja que s'haurà de deixar sense vegetació perquè per sota hi passaran els cables elèctrics. Per travessar el Pirineu cal fer un túnel de 5 metres de diàmetre al costat del túnel del TAV.