infraestructures
L'autovia de la C-17 es queda a 1.500 metres de Ripoll
Es farà un nou giratori al sector de la depuradora, on la via passarà a tenir un carril per sentit
Carreteres ha accedit a la petició de l'Ajuntament d'allargar el vial actual per a vianants
El desdoblament de la C-17 (Ripoll-Vic) s'acabarà un quilòmetre i mig abans de l'entrada de Ripoll. En concret, a l'altura de la depuradora, amb un giratori nou excèntric, és a dir, que els vehicles que circulin en direcció a Ripoll quasi no hauran de fer cap gir. Sí, els que ho facin en direcció a Vic. A partir de la depuradora, la via serà d'un sol carril per banda, en direcció contrària farà de via de servei. En canvi, en direcció a Vic, hi haurà sempre autovia.
El regidor d'Urbanisme, Eudald Casas (ERC), ha explicat que, en una trobada amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, li han insistit molt que se senyalitzi bé el final de l'autovia. Follia ha assegurat que l'autovia s'anirà escanyant progressivament i que la senyalització serà la que cal al nou giratori i a l'accés a Ripoll. L'Ajuntament havia demanat tres nous túnels entre Sora i Ripoll, que Carreteres no ha volgut fer en direcció a la capital del Ripollès per manca de disponibilitat pressupostària. El més proper a Ripoll hauria permès que la C-17 arribés a població en forma d'autovia. Eudald Casas, no obstant, recorda que la Generalitat té fets els projectes d'aquests túnels i, a més, la reserva de sòl pertinent, cosa que farà que, quan hi hagi els recursos, es puguin executar amb facilitat. Follia també ha dit que s'ha acceptat la petició municipal d'allargar el carril bici actual fins a la Safil.
Carreteres té previst que, com a molt tard, el juny vinent es pugui circular per autovia entre Ripoll i Vic. Ara, es començaran a obrir els túnels, cosa que facilitarà accelerar els treballs a l'actual carretera.