infraestructures i serveis
El TGV de Figueres a París suma 23.000 viatgers
El viatge entre Barcelona i Montpeller és el de més èxit seguit de la relació entre la capital catalana i París
Més de la meitat dels passatgers tenen Barcelona com a origen o destí
El tren francès de gran velocitat (TGV) entre Figueres i París amb connexió a Barcelona ha sumat 23.243 viatgers en els primers dos mesos de funcionament. La relació de més èxit és, de moment, la ruta entre la capital catalana i Montpeller seguida de molt a prop per la ruta Barcelona-París. Les empreses ferroviàries francesa i espanyola SNCF i Renfe exploten un servei que permet connectar diàriament Figueres i Barcelona amb tren regional per enllaçar amb la via d'alta velocitat de Figueres a París que opera la companyia francesa i que permet començar a fer rendible el túnel del Pertús quan encara no ha entrat en funcionament el corredor d'alta velocitat entre la capital catalana i la frontera francesa. La relació entre Figueres i Montpeller acapara un 28% dels viatgers del corredor, amb 4.348 viatgers des de la posada en servei el 19 de desembre. Entre Barcelona i París s'han desplaçat en aquest mitjà de transport 4.199 persones. De Barcelona a Perpinyà ho han fet 3.749 clients i 1.949 han viatjat entre la capital catalana i Narbona –Perpinyà, Narbona i Montpeller es troben al corredor que uneix les capitals catalana i francesa.
Més de la meitat dels passatgers del nou corredor tenen com a origen o destí Barcelona, concretament 14.995 persones. De la resta, uns 7.000 han viatjat a les ciutats franceses des de Figueres i un miler ho han fet des de Girona. Des de Figueres, el destí més demanat sí que ha estat la capital francesa per davant de Montpeller i Perpinyà.
El TGV francès continuarà operant en solitari aquestes rutes d'alta velocitat fins el 2012, quan ja ho podrà fer el TAV de Renfe, perquè estarà construït el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres, de ben segur amb el túnel pel centre de Barcelona en funcionament i potser encara no el de Girona, tot i que els trens podran passar per la variant gironina per on ja circulen ara. De moment, Renfe opera només la connexió entre Figueres i Barcelona per portar els viatgers al TGV francès.