Urbanisme

infraestructures

L'accés nord a Girona tindrà una plaça sota el nou giratori

El projecte permetria connectar el Trueta amb el futur campus de la salut i accedir a la riba del Ter

El disseny té un cost elevat i a curt termini es farà una gran rotonda cap al pont sobre el riu

L'Ajuntament de Girona ha projectat la construcció d'una gran plaça enclotada sota la nova rotonda Vila de Perpinyà que s'haurà de fer per garantir una bona mobilitat quan s'obri al trànsit el nou pont sobre el Ter, a l'accés nord de Girona. La idea de fer aquesta plaça a diferent nivell de la circulació del trànsit és de l'arquitecte municipal Carles Lloret i permetria “garantir la connexió a peu des de l'hospital Josep Trueta cap a la futura facultat de medicina”. A més, Lloret assenyala que el disseny d'aquest espai s'ha concebut “com un espai obert que no sigui claustrofòbic i obert cap al riu”.

La regidora d'Urbanisme, Isabel Salamaña, explica que es tracta d'un projecte de futur, però que inicialment es farà un arranjament provisional que consistirà en engrandir la rotonda Vila de Perpinyà “per garantir un bon accés i bona mobilitat amb el nou pont sobre el Ter”. Tot i això, el consistori té un projecte inicial fet per l'empresa Pedelta, responsable del disseny del nou pont. És clar que la qüestió econòmica pesarà en el moment de fer el projecte perquè els primers dissenys situen el cost per sobre dels cinc milions d'euros.

Salamaña, però, considera molt encertat el disseny “d'una rotonda a doble nivell, que serveixi de vestíbul cap al riu”. La responsable municipal destaca que el projecte “resol molt bé la connectivitat per a vehicles i per als vianants i fa més amable la connexió a peu”.

Projecte provisional

A curt termini, l'Ajuntament de Girona preveu que dues rotondes serveixin de distribuïdor a cada costat del nou pont. La rotonda Vila de Perpinyà es preveu que passi a tenir 120 metres de diàmetre i sigui la rotonda més gran del municipi. Això suposa uns 40 metres més del que ocupa l'actual giratori d'entrada pel nord a Girona. Per garantir el pas de vianants s'instal·laran semàfors amb polsador als dos extrems del pont.

Pont, el març del 2012

Les obres del pont avancen i oficialment s'ha situat el final d'obres al mes de març de l'any 2012, uns mesos abans de la previsió inicial que situava la finalització a la tardor. El nou pont tindrà dos carrils per cada sentit i tindrà una imatge espectacular gràcies al disseny amb dos grans tirants i un ull del pont de més de 120 metres. L'obra també permetrà treure les línies elèctriques i fer-hi passar serveis com ara llum o gas.

LA XIFRA

120
metres
de diàmetre tindrà la nova rotonda Vila de Perpinyà i es convertirà així en la més gran de la capital.

Les obres avancen a bon ritme en el nou pont

Els treballs en el nou pont sobre el Ter avancen a bon ritme i ja estan pràcticament acabats les bases i pilars del nou pont. Ja es veu perfectament on descansarà l'estructura del pont.

Una rotonda de trànsit al sector del Pont Major

El projecte del nou pont preveu que a l'extrem situat al barri del Pont Major també s'hi faci una rotonda. Aquest distribuïdor de trànsit se situarà just entre el supermercat i un restaurant.

Conveni entre totes les administracions

El projecte farà que es firmi un conveni entre els ajuntaments de Girona i Sarrià, així com amb el govern estatal per consensuar un projecte vital per a la distribució del trànsit rodat al sector.

La força del riu obliga a refer alguns treballs

Les intenses pluges de fa unes setmanes i que el pantà de Susqueda vessés aigua va comportar que el riu baixés per sobre les previsions i calgués refer alguns treballs que l'aigua va malmetre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.