Foment sí que recupera altres obres aturades
El tram de Lilla és un dels pocs de la llista de Blanco pendents de resoldre
Després que el ministre de Foment anunciés al juliol l'aturada o l'endarreriment d'una pila d'obres públiques a Catalunya, el tram de Lilla de l'A-27 és una de les poques sobre les quals es manté la incertesa. Al setembre, l'Estat anunciava que l'autovia A-14 entre Lleida i la Val d'Aran –on va rescindir el contracte en els trams fins a Almenar– seria la primera i única a Catalunya on assajarà el sistema de peatge a l'ombra, de finançament mixt. També s'havia de rescindir el pont d'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal, on a principi de març es van reprendre els treballs, després de decidir Foment que les obres extra que n'havien causat la paralització entrarien en altres expedients independents de contractació.
En altres projectes que s'havien de retardar per falta de finançament, com ara el de la variant de Vallirana de l'N-340, el jutjat va prohibir-ne la paralització ara fa un mes, adduint que “podria ser perillós” per a les construccions situades sobre els túnels a mig fer.
La setmana passada, de sorpresa, Foment posava a licitació per 33 milions el tram de l'A-2 entre Caldes i Sils, a Girona, que també tenia aturat sine die, i abans-d'ahir Blanco es va comprometre a reprendre la variant de l'Aldea perquè estigués acabada l'any 2012.