CASTELLAR DEL VALLÈS
Territori qualifica de “carta als reis” l'arribada dels FGC
El secretari del Departament, Damià Calvet, promet al cap de llista de CiU, Josep Carreras, que ho estudiarà però ho veu “poc realista”
El desdoblament de la B-124 s'acabarà en paral·lel al quart cinturó
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, va assistir a un acte organitzat pel cap de llista de CiU a Castellar del Vallès, Josep Carreras. Calvet va parlar dels dèficits de mobilitat que pateix la població i va alertar que l'anunci de la possible arribada dels FGC a la localitat, impulsat durant el període de domini del PSC al govern català, podria ser poc realista: “A hores d'ara només hi ha una línia en un document, que podríem definir com una carta als Reis Mags, on consta una quantitat de diners i una data estimada de posada en funcionament; a més, de tots els projectes que hi ha inclosos, aquest és l'únic que presenta una TIR negativa”, va dir, tot fent referència a la taxa interna de retorn.
Calvet va afirmar que no tenia constància de “com s'ha explicat” la hipòtesi de l'arribada del ferrocarril, però va posar sobre la taula que a l'actual govern de la Generalitat no li queda una altra que contenir-se a l'hora d'invertir: “La situació és pitjor del que esperàvem i hem de tocar de peus a terra”. Tot i això, va comprometre's davant de Josep Carreras a estudiar el cas perquè “no tot és TIR a la vida”, i perquè “en la filosofia de CiU, hi ha molt marcats els criteris de reequilibri territorial i d'afavoriment de l'impuls econòmic”, sobretot en un cas com el de Castellar on els polígons industrials corren el risc d'anar-se buidant.
Carreras, per la seva banda, va insistir a “fer un esforç” perquè, en la seva opinió, “potser el projecte del tren està redactat de tal manera perquè sigui irrealitzable”, i en una línia molt similar es va expressar Joan Pinyot, president de la Plataforma Tren Castellar Centre: “El pressupost, de 325 milions per a 5 quilòmetres, era massa exagerat, com si estigués fet per no fer-se”.
Pel que fa a l'esperat desdoblament de la B-124, Calvet va anunciar que es farà quan ho permeti el pressupost, i va comprometre's a acabar-lo “en paral·lel o una mica abans que el quart cinturó, que ha de permetre no haver de travessar Sabadell per arribar a l'autopista”.