Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

L'estació del TAV de Figueres encara no té senyalització

Mig any després de la seva entrada en servei, Adif no ha posat cap més retol de localització que els quatre que hi havia

Fa més de mig any que l'estació del TAV Figueres-Vilafant ha entrat en servei i es manté la precària senyalització que consisteix en quatre únics rètols que indiquen on es troba. Tots quatre estan situats al voltant de l'equipament, tres a la carretera N-260, al terme de Vilafant, a tocar l'avinguda Puig Grau del barri de l'Arengada, que és per on s'hi accedeix, i un de petit al carrer Ter, a Figueres. Curiosament, l'existència de l'estació del TAV s'indica a l'autopista, poc abans de la sortida Figueres Sud, però un cop s'ha sortit d'aquesta infraestructura no es troba cap més cartell. No n'hi ha ni als accessos de Figueres ni dintre la ciutat. Tampoc n'hi ha cap a Vilafant, a banda dels tres esmentats, ni a cap altre punt de la comarca, tot i tractar-se d'un equipament d'àmbit supramunicipal.

L'Ajuntament de Figueres ha reclamat diverses vegades a Adif l'execució d'un pla de senyalització per arribar-hi des dels diversos accessos de la ciutat. Fins ara, però, la demanda no ha estat atesa, tot i que quan es va inaugurar l'estació hi va haver el compromís de fer-ho. Per això, l'alcalde, Santi Vila, fa uns mesos va enviar una carta al president de Adif reclamant aquesta senyalització, però no s'ha fet res de nou.

LA DATA

19.12.2010
Va entrar en servei
l'estació del TAV Figueres-Vilafant; durant aquest temps ha tingut 19.172 usuaris.

Un impuls al centre logístic del Far-Vilamalla

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i el ministre de Foment, José Blanco, van signar ahir un protocol per desenvolupar les terminals logístiques de Catalunya. Això representa un impuls a la de l'Empordà, que s'ha de fer al Far i Vilamalla. Aquesta terminal és una de les esperances de l'economia gironina, perquè ha de convertir-se en un dels principals, si no el primer, centre d'intercanvi i transport de mercaderies. Tindrà connexió amb la línia del TAV i la del tren convencional, amb l'A-2, l'autopista, la C-31 i l'N-260, i serà el primer pas entre el port de Barcelona i Europa. Disposarà de 70 hectàrees logístiques i industrials i 52 per a la intermodalitat de transports, que en una primera fase hauria d'estar a punt l'any que ve i, en una segona fase, el 2016. El protocol firmat ahir ha de servir per continuar desenvolupant el projecte i definint-ne el model, amb la implicació de les dues administracions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.