El desdoblament entre Castell d'Aro i Palamós s'estrenarà el 22 de juny
Les obres han anat a un ritme frenètic les últimes setmanes per complir la data promesa
Encara faltaran alguns detalls, però la calçada estarà a punt
Si no hi ha cap imprevist, la Generalitat complirà el termini previst per acabar el desdoblament de la C-31 entre Castell d'Aro i Palamós, que sempre s'havia assenyalat que seria el d'aquesta festivitat de Sant Joan. El Departament de Territori i Sostenibilitat compta fer l'acte d'inauguració i posar la infraestructura en marxa el 22 de juny, dimecres de la setmana que ve. Així ho havia avançat l'alcaldessa de Palamós, Maria Teresa Ferrés, en el ple de constitució de l'Ajuntament dissabte passat, una data que van confirmar ahir fonts de la conselleria. L'acte oficial es farà en un tram de la carretera a Palamós, i hi haurà la presència del conseller Lluís Recoder.
El calendari d'acabament dels treballs el van mantenir tant l'exconseller Joaquim Nadal com Lluís Recoder. Malgrat que semblava difícil poder-lo complir, l'empresa adjudicatària ha treballat intensament les últimes setmanes per tenir-ho tot a punt, fins i tot dissabtes i festius. Això ha fet que hi haguessin retencions importants, com la que hi va haver dilluns a la tarda amb els vehicles que anaven en direcció a Barcelona i Girona.
Pel que fa a les obres, aquest cap de setmana el tram entre Castell i Platja d'Aro estava ja gairebé acabat, mentre que en l'accés a Calonge i el tram fins a Palamós les obres anaven una mica més endarrerides. El cost total per desdoblar aquest tram de la C-31, de 13 quilòmetres, es va pressupostar inicialment en 67 milions d'euros, 15 dels quals estan pressupostats aquest any. El finançament es va fer a través del mètode alemany, en el qual es paga una vegada s'ha acabat el projecte.
LA XIFRA
LA DATA
Mitja anella de les Gavarres ja està feta
o.mAmb aquest desdoblament, l'anella de les Gavarres tindrà mitja pota feta, la que va de Palafrugell a Vidreres. Ara faltarà el braç nord del projecte, entre Palafrugell i Medinyà, que és també el més complex perquè inclou diverses variants: el nucli de la Barceloneta de Mont-ras, la Bisbal d'Empordà, Bordils i Celrà. La situació econòmica de la Generalitat farà endarrerir els treballs pel desdoblament d'aquest projecte, que l'anterior govern –amb Joaquim Nadal de conseller responsable– havia dividit en diversos trams. Bona part d'aquests projectes segurament s'hauran de revisar un cop es vulguin tirar endavant, per adaptar-los als criteris tècnics i econòmics que vagin apareixent a partir d'ara. El traçat de la variant de la Bisbal –el més polèmic de tot aquest tram– també es podria refer. Pel que fa al tram entre la pujada d'Alou i Quart, en aquest cas no hi ha ni projectes redactats. Nadal defensava que no calia desdoblar-lo perquè l'ampliació de la C-35 fins a Vidreres ja feia aquesta funció. Res no indica tampoc que el nou govern hagi de canviar de parer a curt termini.