igualada
Entra en servei el primer tram de l'eix diagonal
La nova carretera millorarà la connexió entre la costa i les comarques centrals
Ahir va entrar en funcionament el primer tram de l'eix diagonal, 6,9 quilòmetres de carretera entre Igualada i Castellfollit del Boix, des del final de l'actual carretera C-15 fins al següent tram de la C-37 que comunica Igualada amb Manresa. Es tracta del primer pas per comunicar la costa amb les comarques de l'interior, ja que l'eix diagonal unirà Vilanova i la Geltrú amb Manresa. Segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, la nova infraestructura no representa “només pedres” sinó que “darrere hi ha ideologia”, que consisteix a comunicar les comarques de Catalunya entre si més enllà de les vies radials cap a Barcelona. L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, es va mostrar satisfet per la “centralitat” que aporta la infraestructura a la ciutat, sobretot a l'hora d'impulsar la implantació de teixit empresarial.
Les obres de l'eix diagonal inclouen la construcció de 35 quilòmetres de carretera, 13 dels quals tindran característica d'autovia –entre Vilanova i Vilafranca–. L'eix tindrà en total 67 quilòmetres, ja que aprofitarà en gran part el recorregut existent de les carreteres C-15 i C-37. Les obres estan en marxa des del febrer de l'any passat i tenen un pressupost de 368,4 milions d'euros. A part del tram que va entrar ahir en funcionament, s'han acabat les obres entre Puigdàlber i Igualada –21,3 quilòmetres– i Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola –10,6 quilòmetres–. D'aquesta manera han conclòs els treballs en 38,8 quilòmetres, cosa que suposa prop del 60% del traçat. Estan molt avançades les obres entre Vilanova i la variant de Vilafranca; entre la variant de Vilafranca i Puigdàlber, i entre Sant Salvador de Guardiola i l'eix transversal. L'eix diagonal podria, doncs, estar acabat l'hivern vinent, abans del previst segons la Generalitat.