Infraestructures

MICHAEL CAWLEY

VICEPRESIDENT DE RYANAIR

“Calen acords per expandir-nos”

Cawley afirma que voldria tornar a portar cinc milions de viatgers a Girona, però que depèn del consens

Demana rebaixar-hi les taxes

Com és que ha estat impossible arribar a un consens?

Teníem un acord amb l'anterior govern, que el govern actual va dir que els semblava bé abans de fer el canvi. Al gener ens va dir que no l'acceptaven, que havien de mirar quina disponibilitat tenien de diners, també que no estaven d'acord amb la quantitat que s'havia fixat i que volien renegociar-la. Els vam dir que ho sentíem però que no ho podíem acceptar, i va ser quan vam reduir a sis avions la base de Girona a l'estiu. Però al mateix temps van donar 20 milions a Spanair, amb un crèdit que no tornaran mai perquè és una companyia en fallida. Nosaltres no demanàvem ni la meitat, i els vam oferir una altra proposta que no van acceptar. Ens van fer una contraoferta, en la qual no podíem estar d'acord perquè era molt menys del que havíem acordat amb l'anterior govern.

Quina proposta estaríeu disposats a acceptar?

La Generalitat la sap, i és una cosa molt justa. Per exemple, és un cost molt menor que el d'aeroports de Grècia, les Canàries o de tot Europa. Perquè fa molts anys que som a Girona, ens agrada treballar i fer negoci aquí, però no podem acceptar la petita quantitat que ens han ofert. Teníem un acord, i volem que es compleixi.

Els plans de Ryanair de deixar un terç de la flota a terra aquest hivern hi té alguna cosa a veure?

No. Res a veure. Si la situació no canvia no augmentarem el nombre de vols l'estiu vinent. Els plans per a Girona només depenen de l'acord amb les institucions, perquè no tenim problemes per tenir-hi més avions l'hivern vinent.

A partir de gener no cobraran per operar a Girona. Continuarà sent rendible?

Per a tres avions, sí. És el nivell òptim en aquestes condicions. I és una llàstima perquè és un negoci fantàstic per a la gent de Girona. L'any passat vaig venir de vacances dues vegades, i els hotels i els restaurants estaven plens gràcies a Ryanair.

Les negociacions entre Ryanair i la Generalitat continuaran?

No ho sé. Els vaig escriure la setmana passada, i si volen jo estic obert a parlar amb tothom. I parlant la gent s'entén. Nosaltres podem ser futur per a l'aeroport de Girona, els ho hem dit i ho saben. Però el món continua. Per ser justos, la Generalitat actual no ens coneixia, i quan entra gent nova es necessita temps per anar guanyant confiança. Per això ens vam agafar set mesos per negociar. Nosaltres volem estar a Girona i tornar a tenir deu avions a la base i cinc milions de viatgers. Però ara havíem de prendre una decisió per a l'hivern. I per a la temporada d'estiu vinent tenim temps fins al setembre, són dos mesos en què ens haurem de decidir. I espero que ens puguem tornar a expandir a Girona, però calen acords.

Com funciona l'aeroport de Girona comparat amb el del Prat?

Funciona molt i molt bé, sobretot a l'estiu entre febrer i octubre, quan calculem que un 75 o 80% de la gent que ve es queda a Girona o el sud de França.

Amb el nou model d'aeroports, el Prat passarà a tenir una gestió privada. Com podria afectar això?

No ho sé. El tema és que el Prat té capacitat per a 50 milions de viatgers, i ara en rep 30. La Generalitat vol crear-hi un aeroport de connexió i no entenc per què, és una idea esbojarrada, perquè un aeroport de connexió vol dir que la gent aterra i se'n va, i no visita la ciutat. Però estarem contents de trobar-nos amb els nous gestors i parlar per mirar d'incrementar el negoci de l'aeroport. Però això ha de ser només reduint els preus, perquè són massa cars, i hi volem continuar creixent. I el Prat aquest any ha perdut menys diners que l'any passat perquè Ryanair hi ha portat tres milions i mig de viatgers. La T-2 l'any passat estava buida, i ara en canvi està molt ocupada gràcies a Ryanair.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.