Infraestructures

Només quatre rutes tindran un vol diari

Londres, Pisa, Venècia i Bolonya tindran set freqüències a la setmana

Ryanair porta més rutes cap al Prat

La reducció de Ryanair ha afectat rutes representatives i que s'havien consolidat com ara Milà, Dublín, Roma, Glasgow i l'aeroport londinenc de Gatwick. Però, a més, quant a les 25 rutes que es mantenen, hi ha també una reducció de freqüències en molts casos. De fet, només quatre rutes mantenen set freqüències setmanals, o sigui, un vol diari d'anada i tornada. Es tracta dels aeroports de Stansted, a Londres; Bolonya, Venècia i Pisa, que seran ara els que tindran més vols. Tot seguit, vindran els aeroports d'Eindhoven, Palma i la nova ruta de Manchester, que tindran cinc freqüències. La resta de rutes es mouen entre els dos i els quatre vols setmanals, i n'hi ha des d'aeroports secundaris de grans ciutats com ara París, Frankfurt o Estocolm; o d'altres de territoris menys poblats com ara Làrnaca, Bríndisi o Trapani.

Si en la reducció de rutes anunciada al febrer les més damnificades van ser les interiors de l'Estat espanyol, en aquesta ocasió les connexions més afectades han estat les illes britàniques, ja que han desaparegut les rutes de Dublín, Liverpool, Glasgow, East Midlands, Bristol i els aeroports londinencs de Gatwick i Luton.

D'aquesta manera, a Girona hi haurà 93 freqüències setmanals, mentre que l'hivern de l'última temporada n'hi havia 194, més o menys les mateixes que hi ha durant aquest estiu. L'estiu del 2010 hi havia arribat a haver 383 vols cada setmana. Aquesta davallada contrasta amb l'increment de Ryanair a Barcelona, on al final de l'estiu van aterrar amb 135 freqüències, que van ampliar a l'hivern a 194. Aquest estiu en tenen 220 i per l'hivern a hores d'ara ja en tenen previstes més de 250. Sumant-hi les dades de Reus, es pot comprovar que progressivament s'han anat reduint les freqüències globals a Catalunya; s'ha passat de 621 l'estiu del 2010 a una previsió de només unes 350 per aquest hivern, gairebé la meitat.

Trasllat de rutes

D'altra banda, la companyia irlandesa de baix cost va confirmar ahir que dues de les rutes que fins ara tenia programades des de l'aeroport de Girona les trasllada aquest hivern mateix al Prat. Són les connexions amb la capital de Lituània, Vilnius, i la ciutat polonesa de Poznan, que començarà a oferir des d'inicis de la temporada d'hivern al final d'octubre. Aquests seran els primers destins des del Prat cap a l'Europa de l'Est, un mercat que la companyia fins ara atacava majoritàriament des de l'aeroport de Girona i en menor mesura des del de Reus. D'aquesta manera, les dues rutes segueixen el camí que han agafat també destins com ara Milà, Roma, Dublín, Sevilla, Màlaga, Brussel·les o Düsseldorf, que s'ha traslladat amb diverses freqüències a Barcelona.

Aena rebaixarà taxes als lleugers

Aena Aeropuertos va informar ahir que ha proposat una rebaixa molt substancial de les taxes que paguen les aeronaus lleugeres a l'aeroport de Girona, que s'hauria d'incloure en l'avantprojecte de llei dels pressupostos generals de l'Estat per al 2012. En el cas de Girona aquesta taxa baixarà un 64%, i beneficiarà els avions d'una tona i dues tones, que passaran de pagar 82,9 euros a només 30 per operació. El preu d'aquesta taxa havia estat criticat per alguns dels centres de vol que operen a Vilobí, ja que es considerava l'aeroport de Girona unes instal·lacions de categoria elevada. D'altra banda, pel que fa als vols d'escola i entrenament s'ha proposat un augment del 2,9% en els preus; s'ha passat de 7,74 a 7,79 euros per operació. En els casos de Reus i Sabadell també s'ha seguit aquesta tendència. Durant el 2010 a l'aeroport de Girona es van registrar 6.022 operacions d'enlairament i aterratge d'aquest tipus d'aeronaus d'una tona o de dues tones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.