Infraestructures

infraestructures

Un 77% de la via del TAV de Girona a Figueres està posada

Adif ja ha instal·lat els carrils, les travesses i el balast en 24 dels 31 quilòmetres de traçat que falta per posar en servei

També està a punt la catenària en quinze quilòmetres de via

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja té instal·lada la via en 24 dels 31 quilòmetres de via del tren d'alta velocitat entre Girona i Figueres. Això significa que un 77% de la via ja està posada en l'últim tram que queda a la demarcació perquè es pugui posar en marxa el TAV. En aquests vint-i-quatre quilòmetres ja hi ha col·locats els carrils, les travesses i el balast, i en aquest moment s'estan fent operacions tècniques per comprovar la instal·lació. Per fer-ho, en alguns punts del traçat de Girona a Figueres –sobretot entre Bàscara i Pontós– es veuen fa unes setmanes alguns trens que són els que fan aquestes proves de via, i també els que transporten el balast que s'ha d'anar repartint al llarg dels trenta-un quilòmetres de traçat que falta per construir.

Les feines han començat de nord cap a sud i per tant en aquest moment està més avançada és la zona de l'Alt Empordà, la més propera a l'estació de Figueres Vilafant, mentre que la que ho està menys és la més propera a la futura estació del TAV a Girona.

Túnels, a part

Segons ha explicat Adif, aquestes xifres no inclouen els túnels, ja que en aquests cas la construcció és diferent i abans de tirar via s'han de fer unes feines prèvies. L'administrador d'infraestructures explica que, per exemple, en el cas del túnel de Girona, que ja s'ha acabat de perforar, abans de poder instal·lar les travesses i els carrils s'ha de fer una base de formigó que ha d'aixecar el nivell del terra. Un cop feta aquesta operació és quan es pot començar a instal·lar els carrils i les travesses, en aquest cas sense balast, ja que es construeix en placa.

Catenària

A banda de la via, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries està instal·lant també la catenària en el traçat. En quinze dels trenta-un quilòmetres de Girona a Figueres ja s'han posat els pals i també s'ha tirat el cablejat. A la resta, s'estan començat a posar els pals. Per tant, pel que fa a la catenària, ja s'ha fet cap a un 50% de la feina, segons les dades d'Adif.

LES XIFRES

24
quilòmetres
de via són els que Adif ja ha instal·lat entre l'estació del TAV a Vilafant i la futura estació de Girona
15
quilòmetres
de catenària ja estan a punt, amb els pals i el cablejat ja instal·lats en l'últim tram pendent
31
quilòmetres són els que hi ha de via de tren entre Figueres i Girona, sense comptar els túnels

A Vilafant s'han d'instal·lar dues passeres

Adif treballa també en la construcció de dues passeres que han de servir perquè els veïns de Vilafant puguin travessar la via del TAV a peu. Està previst que es col·loquin al setembre.

Nou mesos de funcionament del TAV de Figueres a Perpinyà

Les obres que s'estan fent per posar via són per acabar el tram entre Figueres i Girona i poder posar en funcionament tot el tram gironí del TAV l'any que ve.

Entre el desembre i l'abril unes 62.000 persones van agafar el TAV que passa pel túnel del Pertús, la majoria viatgers que surten de Barcelona, seguits dels que agafen el tren a Figueres. La ruta amb més èxit és la de París, seguida de la que uneix Montpeller i Perpinyà.

El túnel de Girona està fet i el projecte d'estació es farà públic al setembre

La tuneladora Gerunda va acabar el mes passat els últims metres dels túnels urbans del TAV a la ciutat de Girona. La màquina va foradar prop de tres quilòmetres en quinze mesos. El ministre Blanco va estimar el dia que van acabar les feines que la línia Barcelona-Figueres la utilitzaran 2,9 milions de passatgers cada any.

A part, està previst que el mes que ve Foment expliqui com serà l'estació del TAV provisional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.