infraestructures
Acaben el conjunt de túnels del TAV de Girona i Sarrià
Són més de set quilòmetres en què la infraestructura circularà soterrada des del polígon de Mas Xirgu de la capital fins a Sarrià i Sant Julià de Ramis
El conjunt de túnels del TAV en el tram de Girona i Sarrià ja s'ha acabat i entra en la recta final fins a la posada en marxa de la infraestructura a finals de l'any que ve. Adif ha informat que ja s'ha acabat l'execució del túnel del TAV on va acabar la feina la tuneladora Gerunda i fins als termes municipals de Sarrià i Sant Julià de Ramis. Es tracta, en concret, d'un túnel de més de 3,1 quilòmetres que s'ha executat amb l'anomenat mètode tradicional d'explosius.
Amb l'acabament d'aquest túnel del TAV es conclou tot el tram soterrat pel qual circularà la infraestructura un cop es posi en marxa. Es tracta d'un tram de més de set quilòmetres on el TAV anirà per via subterrània. Els trens TAV desapareixen de la superfície al sector de Mas Xirgu on hi ha un tram de més de mig quilòmetre de transició amb un fals túnel que enllaça amb els túnels urbans fets per la tuneladora. En el tram soterrat també es comptabilitzen els més de 700 metres de l'estació intermodal del parc Central, els tres quilòmetres executats per la tuneladora i ara els tres quilòmetres fets per excavació en mina entre Girona i Sarrià de Ter.
El tram de Sarrià i Sant Julià de Ramis té una longitud de gairebé 5 quilòmetres i ha suposat un cost de 82 milions d'euros. Dins d'aquest tram també destaca el túnel de Montagut, que ja està finalitzat i que té una llargada de 707 metres. En els túnels de Girona s'està fent ara la plataforma, ja que els trens TAV passen per la part més ampla del túnel, a mitja alçada. Ara s'iniciarà aquest procés al túnel de Sarrià i es finalitzarà la plataforma a Sant Julià de Ramis per poder instal·lar la via al tram.