ERC i ICV volen agilitar l'acord per la ronda del Vallès després que Morlán parli d'una via amb vuit carrils
ERC i ICV-EUiA volen accelerar les converses amb el PSC per definir el traçat i el nombre de carrils de la ronda del Vallès –el quart cinturó–, després que el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, apostés ahir per un quart cinturó «de vuit carrils» en una entrevista a El Periódico. Els socis petits del tripartit van instar també el PSC a defensar la competència de la Generalitat d'articular el territori, però tenen clar que el traçat alternatiu a Foment és un argument millor que la indefinició actual.
El president comarcal d'ICV, Xavier Boix, va desaprovar les declaracions del número dos de Foment, perquè «el model territorial s'ha de decidir des de Catalunya», i va atribuir al ministeri una «idea caduca» d'infraestructures. A ERC també veien «totalment errades» les paraules de Morlán.
El pla territorial, en dubte
Des de la Campanya contra el Quart Cinturó, Toni Altaió insistia ahir que «la discussió sobre la via s'ha de portar a Madrid», perquè Morlán ha deixat en «lletra mortat» el flamant pla territorial metropolità –ni tan sols aprovat definitivament– i «de panxa enlaire» el discurs del Joaquim Nadal. El conseller no en va voler dir ahir ni una sola paraula.
Via Vallès –l'entitat sorgida per reclamar més infraestructures compatibles amb el medi ambient– recorda que la via internacional que vol Foment podria ser l'actual AP-7 alliberada del trànsit intercomarcal i reforçada amb alternatives en trens de rodalia.
Bustos en faria amb quatre
A mig camí dels vuit carrils de Morlán i els equilibris del tripartit, l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos –partidari de l'autovia–, es conformava ahir que en tingui quatre, dos per sentit, pel «compromís que respecti l'entorn».