Infraestructures

maresme

Adif estudiarà les demandes de Sant Pol

L'Ajuntament no vol ni ascensor ni passos subterranis i accepta tancar l'andana a la nit

La pugna entre l'Ajuntament de Sant Pol i el gestor d'infraestructures ferroviàries, Adif, per la remodelació de l'estació del municipi sembla entrar en una via d'entesa. Després de la notificació formal del consistori als responsables de l'empresa de l'Estat i a la mateixa Generalitat que no acceptarien una obra que modifiqués significativament l'espai, la darrera reunió entre les tres parts va servir per deixar clar quines eren les línies vermelles que el consistori es nega a traspassar. “Els vam recordar que no acceptarem ni l'ascensor ni els passos subterranis que malmetrien el nostre paisatge urbà i que pensessin altres solucions per millorar l'accessibilitat de l'espai”, va comentar ahir l'alcaldessa, Montserrat Garrido.

Tot i això, Garrido també va precisar que des de l'administració local acceptarien que l'espai es tanqués amb baranes baixes només durant les nits, que s'adeqüessin les rampes per a minusvàlids del pas a nivell i que s'apugessin les andanes “per facilitar als viatgers pujar i baixar dels trens actuals, que són més alts”. Garrido considera que les demandes locals “són executables sempre que hi hagi voluntat”. A banda de l'impacte paisatgístic que representaria, la negativa de Sant Pol a deixar que s'actuï a l'estació, l'Ajuntament també es fonamenta en la possible afectació a les infraestructures existents, com és la xarxa municipal de clavegueres, que s'hauria de desviar.

Fonts d'Adif van confirmar ahir la reunió mantinguda amb l'Ajuntament i la Generalitat i van precisar que “s'ha establert un marc de treball en el qual Adif defensarà l'interès de millorar l'accessibilitat de l'estació”. Sant Pol de Mar és l'únic municipi de la línia 1 de rodalies del Maresme que encara no ha començat les obres d'adequació de la seva estació de tren segons el pla impulsat des del Ministeri de Foment l'any 2008, amb una inversió que supera els 51 milions d'euros a la comarca.

La ciutadania que va aturar una passera

El veïns de Sant Pol de Mar, que donen suport a la negativa de l'Ajuntament al projecte de remodelació de l'estació, no és el primer cop que demostren fins on poden arribar amb les seves reclamacions A principis del 2008 va ser precisament la pressió ciutadana la que va fer desistir el Ministeri de Costes de construir una passera al costat de la via del tren. El projecte costava prop de 2 milions d'euros però va acabar oblidada en un calaix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.