infraestructures
El PP vol aturar la rescissió dels contractes a l'autovia A-27
Assegura que Acciona està disposada a renunciar a la liquidació per reiniciar les obres al tram de Lilla
El nou govern espanyol mirarà d'aturar les rescissions de contracte previstes per l'anterior executiu en els tres trams encallats de l'autovia A-27 entre Tarragona i Montblanc. Així ho ha avançat, si més no, el diputat popular tarragoní Alejandro Fernández, que ha explicat que el PP ja s'ha començat a mirar “l'estat en què es troba exactament cada tram” per, a partir d'aquí, actuar.
D'entrada, tot i que les obres estan “semiaturades”, el segment inicial entre Tarragona i el Morell és el que avança a més bon ritme, i és el primer que es preveu que es pugui acabar. En els dos trams intermedis, entre el Morell i Valls, i en el de la variant de Valls, els treballs estan del tot aturats “i s'estava en converses per a la liquidació del contracte amb les empreses adjudicatàries”, assegura Fernández, que afirma tanmateix que la voluntat del nou govern és que no es consumi cap d'aquests acords perquè “suposaria indemnitzacions milionàries, i a més l'obra s'hauria de tornar a licitar i es retardaria tres o quatre anys més”.
El mateix raonament és vàlid per al darrer tram entre la variant de Valls i Montblanc, el més complicat, ja que inclou els túnels del coll de Lilla, i on l'anterior govern havia assegurat que ja havia arribat a un acord amb Acciona per a la rescissió del contracte, el qual volia tornar a treure a licitació abans de final del 2011, si bé al final no ho va complir. Tot i que admet que ja es podria haver firmat l'acord de rescissió, Fernández diu que és “reversible”, ja que Acciona “està disposada a renunciar a la liquidació i tornar a la situació anterior”, és a dir, a continuar l'execució de les obres en el punt on estaven quan el ministeri les va aturar sine die el juliol del 2010.