Medi ambient

Nou pobles gironins fan front comú per l'estalvi energètic

Ahir van celebrar una jornada a Llagostera que significa la concreció de les accions a emprendre, estudiades en diverses reunions els darrers mesos

Les economies d'escala, punt de trobada entre els consistoris

La sala de plens de Llagostera va ser l'escenari, ahir, d'una trobada de polítics i tècnics de nou municipis de la demarcació, a fi de tirar endavant polítiques conjuntes d'estalvi energètic i d'economies d'escala. De fet, els nou municipis (Santa Cristina d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Calonge, Tossa de Mar, Caldes de Malavella, Cassà de la Selva, Castell-Platja d'Aro, Vidreres i Llagostera) fa uns quants mesos que estan treballant en aquesta línia, però la jornada d'ahir va servir per començar a concretar detalls d'aquesta col·laboració, segons explica l'alcalde de Llagostera, Fermí Santamaria: “Hem pogut valorar les aportacions de diferents empreses que han exposat la seva experiència en l'eficiència energètica, a més d'una xerrada de l'Icaen (Institut Català d'Energia), que ens ha explicat quins ajuts i subvencions hi ha, i ens ha guiat en el procés administratiu.” A la reunió, també hi van assistir responsables tècnics de l'Ajuntament de Martorelles, que és el primer municipi català amb ESE (empresa de servei energètic) d'enllumenat públic. L'aportació de Martorelles va servir per conèixer de primera mà la seva experiència, els avantatges i les dificultats que s'han anat trobant en el procés d'optimització energètica. Martorelles s'ha ofert també als nou ajuntaments gironins per assessorar-los en tot el procés si ho desitgen. Les reunions prèvies dels tècnics han anat fent una radiografia de la situació de cada municipi, i de quina manera convergeixen les respectives necessitats per fer accions que els beneficiïn a tots.

Santamaria va fer una valoració “molt positiva” de la jornada. Veu en tots els municipis que hi participen “una implicació total”. Un dels objectius immediats és veure si les actuacions a emprendre
es poden centralitzar a través d'una sola companyia ESE o quina gestió és la
millor.

LA XIFRA

3
comarques
tenen municipis entre els nou que participen en el projecte. Són el Gironès, la Selva i el Baix Empordà.

LA DATA

25.10.2011
va tenir lloc
la primera trobada oficial entre els alcaldes per fer polítiques conjuntes d'estalvi energètic.

Neix un ens transfronterer de cooperació

Després d'anys de negociacions s'ha creat oficialment l'Agrupament Europeu de Cooperació Territorial Pirineus-Cerdanya (AECT) a la població de Sallagosa, a l'Alta Cerdanya. L'ens neix amb el propòsit de fomentar la col·laboració entre el Consell Comarcal de la Cerdanya i la Mancomunitat d'Ajuntaments de l'Alta Cerdanya, a la Catalunya del Nord, a fi de treballar junts en temes relacionats amb el medi ambient, la cultura, l'economia i la formació.

L'AECT treballarà en temes transfronterers com ara l'escorxador, l'hospital, la Diada de Cerdanya, l'aigua, el medi ambient, la cultura, la llengua, el patrimoni i la formació. S'han creat quatre comissions: Infraestructures, Aigua i Medi Ambient, Llengua, Patrimoni i Cultura, i Economia i Turisme. L'AECT “està obert als altres municipis que no formen part de la Comunitat de les Comunes de l'Alta Cerdanya i del Consell Comarcal, i podrà acollir fins i tot municipis del Capcir, de l'Alta Arieja i del Berguedà que voldrien participar en projectes transfronterers”, segons expliquen els gestors des de Sallagosa.

La presidència serà per torns entre el nord i el sud. La seu serà a Sallagosa, a l'edifici de la Mancomunitat o Comunitat de les Comunes.

L'AECT treballa ja a hores d'ara sobre la Gran Volta de la Cerdanya que tindrà lloc al mes de juny. Es tracta d'una cursa d'ultra fons de 214 km que passarà per tota la Cerdanya i que és promoguda per Kilian Jornet.

a. renyé



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.