Infraestructures

Compraran trens per a la línia de la Pobla

El conseller Recoder posa l'adquisició dels trens com a prova que la Generalitat vol mantenir i reforçar en el futur la línia malgrat la retallada de freqüències

Els nous trens permetran buscar un operador alternatiu a Renfe

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va anunciar ahir que el govern ha posat en marxa el procés per comprar dos trens per a la línia de Lleida a la Pobla de Segur, traspassada a la Generalitat el 2005 i sotmesa aquest any a una dràstica reducció de freqüències per rebaixar el cost de la gestió. Amb els dos trens, que podrien estar disponibles el 2013, la Generalitat podria buscar un nou operador o fer-ho per ella mateixa a través de FGC (ara ho fa Renfe, que cobra un cost elevat pel servei segons el govern) i ampliar de nou les freqüències, segons va dir el conseller en resposta a una interpel·lació al Parlament del diputat socialista Joaquim Llena.

Segons el conseller, a la línia li cal “un nou model de gestió”, i això donarà “més alternatives i competència en l'oferta”. En tot cas, per a Recoder la compra dels dos trens demostra la seva aposta per la línia. El conseller, a més, va confirmar que a l'estiu es mantindrà obert el servei turístic del Tren dels Llacs.

La supressió de freqüències ha causat malestar a les comarques afectades (el Segrià, la Noguera i, sobretot, el Pallars Jussà). En el Parlament, Joaquim Llena va expressar ahir la seva “impotència” perquè, a l'hora de mantenir serveis, se segueixin “criteris economicistes als territoris de muntanya, i en general als que tenen poca població”. Va recordar que la línia de la Pobla va doblar el nombre de passatgers –de 120.000 a 240.000 a l'any– un cop se'n va fer càrrec la Generalitat, i s'hi han invertit des de llavors 60 milions d'euros. Durant el debat parlamentari, Recoder va acusar l'anterior govern de la Generalitat d'haver desviat a altres projectes 32 milions destinats a la compra de trens, i va insinuar que un dels problemes per a la gestió és que no es van canviar a ample europeu quan es va invertir en la millora de la línia, de manera que ara necessita trens de Renfe i no de FGC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.