Infraestructures

infraestructures

Munten la via a l'últim tram gironí de les obres del TAV

A Sant Julià de Ramis la col·locació dels rails està feta, mentre que entre els túnels de Sarrià i Montagut encara falta una via

Les rampes als pàrquings del parc Central de Girona, al maig

El muntatge de la via en l'últim tram gironí del TAV on encara s'havia d'instal·lar es va iniciar ja fa unes setmanes. A final de l'any passat, dels 75 quilòmetres de recorregut de la infraestructura per les comarques gironines només en quedaven set sense via. En concret eren els trams dels túnels urbans de Girona i Sarrià de Ter i mig quilòmetre exterior entre Sarrià i Sant Julià de Ramis.

Ara la col·locació de la via després del túnel de Montagut i fins a l'enllaç amb el tram de Cornellà del Terri ja s'ha efectuat i els tècnics treballen per ajustar-la abans que les màquines especialitzades puguin iniciar totes les operacions de calibratge i seguretat de la infraestructura. Cal tenir present que aquest tipus d'infraestructura s'ha d'efectuar amb gran precisió perquè els trens puguin circular-hi a gran velocitat i amb totes les mesures de seguretat. En aquest punt, visible des de l'accés a la urbanització Golf Girona de Sant Julià de Ramis, s'observa que els tècnics treballen en l'electrificació del tram. Només uns metres més al sud, entre els municipis Sant Julià de Ramis i Sarrià, el muntatge de la via només s'ha fet en sentit nord i ara es treballa en la col·locació del balast en l'altre sentit de circulació dels trens.

A punt als túnels urbans

En el tram de Girona, Adif està executant la base de la via a l'interior del túnel, un sistema també d'alta precisió previ a la instal·lació de la via, que està a punt de començar. En aquest cas, destaca la instal·lació d'un doble sistema d'amortiment amb neoprè a sota de l'estructura i a la mateixa via, amb l'objectiu d'evitar que es transmetin els tremolors als habitatges de sobre. En canvi, també s'està muntant la via en els dos quilòmetres finals del tram de Riudellots al carrer Joan Torró de Girona –la resta del tram ja està acabat i connecta amb el tercer rail–, i en els 0,6 quilòmetres fins al Mas Gri, on el tren ja anirà sota un fals túnel.

Pel que fa al tram de Sant Julià de Ramis a Figueres, ja està tota la via muntada i també la catenària. Ara els treballs es concentren en la senyalització de les instal·lacions, i llavors ja estarà tot a punt per fer-hi les proves abans d'entrar en servei.

LA XIFRA

93
per cent
de la plataforma de la via entre Barcelona i Figueres ja està acabada i gairebé a punt per al pas de combois.

Recta final a la reurbanització de Francesc Rogés

Les obres de reurbanització del carrer Francesc Rogés de Girona segueixen el seu curs. Una de les voreres ja s'ha condicionat després de passar-hi serveis. Les obres estaran el mes de juny.

Les rampes d'accés a l'aparcament subterrani del parc Central, al maig

Adif preveu que les rampes d'accés al pàrquing subterrani del parc Central es comencin a fer el mes de maig. La previsió inicial era començar-les immediatament, però en les converses del consistori amb els negocis del sector de la plaça d'Europa es va decidir començar-les al maig. El govern municipal de CiU detalla que les rampes es faran en menys d'un mes al passeig d'Olot des de gairebé tocar de l'avinguda Sant Narcís fins a l'estació subterrània.

La plataforma, acabada en un 93% del traçat

La construcció de la plataforma per a la via està acabada en un 93% del traçat entre Figueres i Barcelona. De la via només falta enllestir-ne trenta quilòmetres, i de catenària, 90 quilòmetres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.