El traçat de l'eix diagonal al seu pas per Canyelles, en informació pública

L'Ajuntament i la plataforma veïnal estudien el projecte amb la possibilitat de presentar-hi al·legacions

El Diari oficial de la Generalitat publicava ahir l'anunci d'informació pública del nou traçat de l'eix diagonal al seu pas per Canyelles, un tràmit que durarà 30 dies, i durant el qual es podran presentar al·legacions. El traçat que està en exposició pública ocupa cinc quilòmetres de longitud i quatre carrils de circulació, des de l'enllaç amb la C-32, i forma part dels termes municipals de Vilanova i Sant Pere de Ribes, fins a l'enllaç de Canyelles, que connecta tant amb el nucli urbà com amb la C-15b, la carretera cap a Sant Pere de Ribes.

Millores al nou traçat

La Generalitat informa que les millores introduïdes respecte del projecte inicial consisteixen en el desplaçament del traçat al llarg d'uns 1,9 quilòmetres més a l'est i la formació d'una rasant més baixa. Aquesta nova rasant comporta la construcció de dos túnels, de 118 i de 368 metres de longitud, respectivament, a la zona de la muntanya Costa Bernada.

Des del primer moment, el municipi va reclamar que el projecte respectés aquest espai boscós, atès que el primer traçat estava situat just a sobre de la muntanya; una de les demandes del govern de Canyelles ha estat precisament que els túnels tinguin el menor impacte ambiental possible a la zona. Els dos nous túnels s'afegeixen al túnel de Montgròs, ja previst, de 1.560 metres de longitud. En els tres casos, són túnels dobles; un túnel per sentit de la circulació, amb dos carrils cadascun.

Menys impacte

El nou traçat també comporta el desplaçament de l'enllaç de Canyelles uns 250 metres cap al nord respecte del projecte inicial amb l'objectiu de garantir la distància òptima entre l'enllaç i un dels nous túnels previstos. Finalment, la nova proposta implica reconstruir un tram de 600 metres de la C-15b. El pressupost supera els 140 milions d'euros.

Les millores incorporades en el projecte permetran minimitzar l'impacte de la futura autovia en l'entorn del nucli urbà de Canyelles, la urbanització Califòrnia i la zona industrial del municipi, segons el DPTOP.

L'alcalde de Canyelles assegura que l'Ajuntament «estudiarà» el projecte. «Ara està en informació pública, hi ha temps per mirar-lo», sosté Robert. «Hem treballat molt. En algunes coses hem millorat», afegeix l'alcalde. Robert no descarta presentar al·legacions al nou traçat; tampoc no ho fa la plataforma de veïns de Canyelles que va lluitar contra el projecte inicial de la nova C-15. «Estudiarem el traçat, mirarem com ha quedat, i presentarem al·legacions si cal», sosté Josep Antoni Salas, representant del col·lectiu. El ciutadà, però, critica que el govern de Canyelles (PSC, CiU i ICV) «hagi negociat d'esquena» als veïns, i no els hagi mantingut informats sobre les millores al nou traçat. Una de les preocupacions de la plataforma és que l'excavació del túnel del Montgròs comenci per Canyelles, i el trànsit de camions que transportin les terres de la zona acabi malmetent els camins de la zona de Costa Bernada.

L'eix diagonal ha d'unir Vilanova i Manresa a través d'una actuació que permetrà millorar l'accés al litoral des de les comarques centrals i potenciar les comunicacions intercomarcals, segons el DPTOP. La Generalitat preveu que els primers treballs comencin durant aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.