Infraestructures

infraestructures

Ryanair eliminarà aquest hivern el vol Girona-Madrid

La companyia ho explica per l'augment de taxes que s'ha produït a l'aeroport de Barajas

Les institucions gironines lamenten la pèrdua i esperen poder recuperar la ruta més endavant

Es manté la maledicció de la ruta entre els aeroports de Girona i Madrid. Ryanair va anunciar ahir una forta reducció de vols tant a Barajas com al Prat, a causa de l'augment de taxes que va aprovar el juny el govern de l'Estat espanyol en els pressupostos del 2012. Això afectarà directament el vol Girona-Madrid, que deixarà de realitzar-se a partir de l'últim cap de setmana d'octubre, coincidint amb el començament de la temporada d'hivern. Des que es va recuperar a finals de març, les dues freqüències diàries que va posar Ryanair han estat dels vols amb més èxit de viatgers. De fet, i segons les dades d'Aena fins al juny, en tres mesos i escaig ja s'ha convertit en la ruta amb més usuaris de totes les que operen a l'aeroport, amb més de 59.000 viatgers.

La companyia va explicar ahir que malgrat els bons percentatges d'ocupació, l'augment de taxes a l'aeroport de Madrid fan “insostenible” la ruta. De fet, Ryanair va anunciar ahir que cancel·larà onze rutes des de Barajas i quatre al Prat. A més, reduirà freqüències en 24 rutes a Madrid i 22 a Barcelona, frenant així el creixement que havia acumulat a la capital catalana. Segons l'empresa, això no repercutirà en un transvasament de rutes cap a Girona, ja que l'estratègia per a les instal·lacions de Vilobí és diferent. El que no descarta és ampliar freqüències en algunes rutes per compensar la pèrdua de viatgers del vol de Madrid, i complir així amb els tres milions de viatgers anuals que preveu el conveni firmat amb les institucions.

Calma a les institucions

Precisament les institucions gironines que formen l'AGi es van mostrar ahir calmades, tot i lamentar la pèrdua de la ruta. Es van manifestar convençuts que l'estiu vinent es podrà recuperar la ruta, i que Ryanair compensarà els usuaris que es perdin per mitjà d'altres rutes. El delegat del govern, Eudald Casadesús, va destacar que “Girona continuarà registrant un creixement de viatgers, i la dinàmica és bona”. En canvi, el president de la Diputació de Girona, Jaume Torramadé va afirmar que perdre el vol resulta perjudicial, però “és per culpa de l'encariment de Madrid”. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va insistir en el fet que “no afectarà la temporada turística” i va demanar que es deslligués del projecte de l'aeroport de Girona, i el president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, va afirmar que no hi han pogut fer res perquè no podien “compensar la puja a Madrid”. Tots van reclamar un model de gestió més proper de l'aeroport.

LA DATA

27.10.12
Serà l'últim dia
que Ryanair operarà el vol entre els aeroports de Girona i Madrid a causa de la reducció de rutes.

Danys col·laterals

La supressió del vol a Madrid és una mala notícia. Però és un dany col·laterals d'un augment de taxes important a Madrid i Barcelona que beneficia indirectament l'aeroport de Girona, i encara més després de la decisió del govern espanyol de mantenir els preus del 2011 a les instal·lacions de Vilobí. A mitjà termini, això podria repercutir en més presència de companyies a Girona (amb Wizz Air al capdavant) i també en una recuperació de rutes i freqüències que Ryanair havia traslladat al Prat. Els efectes d'aquesta diferència de preus més gran es notaran sobretot a partir de l'estiu vinent, en què es veurà si Ryanair canvia l'estratègia a Catalunya. La temporada d'hivern és massa propera, i cal tenir present que Ryanair tornarà a deixar uns 80 avions a terra per reduir despeses.

o.m.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.