Infraestructures

infraestructures

Recoder aposta per alliberar l'AP-7 mentre no es faci l'N-II

El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama a Foment que busqui solucions a l'espera de tenir la carretera desdoblada

Defensa els acords amb concessionàries per evitar trinxar més territori

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, es va sumar ahir a les veus que reclamen l'alliberament de l'AP-7 a les comarques gironines mentre no es fan les obres de desdoblament de l'N-II. Tal i com han reclamat diverses veus polítiques, institucionals i del territori, Recoder va mostrar-se partidari que l'Estat negociï amb Abertis una solució perquè l'autopista sigui l'alternativa al trànsit de l'N-II: “El que ha de fer el ministeri és buscar solucions, el que no pot fer és dir que no a propostes i continuar de braços plegats”, una situació que va definir com a “exasperant”. Per Recoder, caldria que el Ministeri de Foment busqués acords amb les concessionàries en aquelles vies amb problemes i que van paral·leles a autopistes, com l'N-II o l'A-27 de Montblanc a Lleida, negociacions que la Generalitat ja està fent per algunes vies: “Aquests acords resoldrien el problema, i a més podrien servir també per no haver de trinxar més territori amb noves obres”. Segons el conseller, l'N-II és un dels tres temes prioritaris en les negociacions amb Madrid, juntament amb els accessos al port de Barcelona i els trens de rodalies.

L'acord amb Ryanair

D'altra banda, Recoder va dir que la reducció de vols per a la temporada d'hivern de Ryanair no permetrà arribar a l'objectiu dels 3 milions de viatgers, xifra a què es va comprometre la companyia en el període de març del 2012 al 2013. Tot i això, el conseller manté la confiança que l'aerolínia continuï apostant per l'aeroport de Girona, i va admetre que les relacions no són “fàcils”, però sí “necessàries”.

LA FRASE

L'estat de l'N-II és deplorable, i alliberar el peatge seria una bona solució als problemes que té
Lluís Recoder
conseller de territori i sostenibilitat

Critica que hi havia hagut “promeses sense inversions” pel cabal del Ter

Recoder va abordar també la problemàtica amb el Ter i la privatització de la gestió d'Aigües Ter-Llobregat. El termini per presentar ofertes per a la concessió es va allargar fins al 5 d'octubre, i ahir el conseller va defensar que ATLL “continuarà sent una concessió pública controlada administrativament”. Malgrat això, va reconèixer que s'han de “desprendre” de la gestió de l'empresa “amb dolor” i per aconseguir diners davant les dificultats econòmiques que travessa la Generalitat i per complir els pressupostos: “És com la família que ha d'empenyorar les joies de l'àvia per subsistir”, va sentenciar. Respecte a l'impacte que aquesta privatització tindrà sobre el transvasament del Ter, el concurs recull una previsió anual d'hectòmetres cúbics que impossibilitaran complir amb el compromís de retorn de cabal. Respecte a aquest tema, el conseller va afirmar que “s'havien fet promeses sense inversions”, i va garantir que la concessió complirà sempre amb el cabal mínim ecològic que ha de circular pel riu. Per això va apostar pels avenços en solucions tecnològiques com a alternativa per disposar de més recursos hídrics i mantenir els cabals ecològics dels rius catalans, i en especial del Ter, “que és el més solidari del país, i això s'ha de tenir en compte”. De fet, i segons els models climàtics, a Catalunya hi haurà una reducció de les pluges a causa del canvi climàtic, “i això ens obligarà a ser més curosos en els usos de l'aigua i la protecció d'ecosistemes”. Recoder va ser ahir a l'Institut Català de Recerca de l'Aigua, a Girona, un centre que va definir “de referència” i amb pla de creixement, “ambició i ben orientat, que malauradament ara pateix la crisi econòmica”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.