Aprovat definitivament el pla director urbanístic de l'aeròdrom de Sant Fruitós
Preveu escurçar la pista en 50 metres per incrementar l'altura mínima a la qual se sobrevola l'eix transversal
L'empresa de salts celebra el llum verd
La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya (CPTUC), presidida pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va donar ahir el vistiplau a l'aprovació definitiva del pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages.
Tal com va detallar el director general d'Ordenació del Territori, Agustí Serra, el pla s'ha elaborat per actualitzar les instal·lacions existents –dels anys seixanta– i dotar-les d'un text legal que reguli el seu funcionament i les activitats que s'hi poden fer. En concret, la de paracaigudisme que des del maig del 2015 desenvolupa SkyDive BCN, que és qui, de fet, “ha motivat” la redacció del PDUA: “Gairebé no tenia ús fins que s'hi va instal·lar aquesta empresa de salts”, va dir Serra.
El text definitiu manté la superfície actual diferenciada en dues parts: la de les activitats aeroportuàries (57.956 m²) i la destinada al moviment de les aeronaus (59.796 m²), que inclou la pista de vol existent i una plataforma de rodada, amb unitats per fer-hi paracaigudisme, aviació esportiva i una zona d'helicòpters.
La poca distància de l'aeròdrom amb l'eix transversal (C-25) ha fet que el pla prevegi escurçar la pista en 50 metres i incrementar l'altura mínima a la qual se sobrevola la via per assegurar la compatibilitat de l'activitat amb el pas de vehicles.
Finalment, el PDUA dibuixa les edificacions existents i en preveu de futures, com ara hangars, aparcaments i tallers, així com una zona recreativa i de restauració. Hernán Altamore, responsable d'SkyDive BCN, es va mostrar ahir “molt content” per l'aprovació definitiva del PDUA i va assegurar que el text urbanístic els permetrà posar la directa amb les noves construccions.
Durant el període d'informació pública del PDUA s'han rebut 13 escrits d'al·legacions, que han estat acceptades i incloses al document.
LES FRASES
L'aeròdrom d'Òdena espera un pla
L'any 2009, el Pla Nacional d'Infraestructures va definir l'aeròdrom d'Igualada-Òdena com el futur aeroport corporatiu del país, amb una milionària promesa d'inversions.
El pla director havia d'estar enllestit el 2010, però s'ha anat endarrerint sense data. L'alcalde d'Òdena i president de torn del consorci que el gestiona, Francisco Guisado, lamenta que Territori “no s'ha molestat” a dir-los “res” i assegura que el fet de no disposar d'un pla provoca que estiguin “perdent oportunitats d'empreses que vindrien aquí i deixa sense seguretat jurídica les que hi ha”.