Canviaran les tapes del carrer Barcelona amb un dispositiu especial per l'amiant
N'hi ha 22 a tot el recorregut d'aquest cèntric eix viari de Girona i els treballs es faran de nit
La presència d'amiant a sota l'asfalt del carrer de Barcelona de Girona obligarà a aplicar un dispositiu especial per garantir la seguretat en el canvi de les vint-i-dues tapes de claveguera. L'operació de substitució anirà a càrrec de l'empresa Tallers Girona i començarà demà a la nit amb dues primeres tapes que es volen canviar de manera urgent, en el tram més cèntric del carrer de Barcelona. La directora de compres de Tallers Girona, Carme Jiménez, detalla que l'operació «es farà amb vestits especials per a la manipulació de l'amiant i d'un sol ús».
El procés.
Evitar perills.
Vuit hores de nit.
Els vestits.
El procés arriba després que a l'estiu es reasfaltés el carrer sense rebaixar el ferm per evitar els perills que suposava per la presència de l'amiant. Més endavant es preveu l'extracció d'aquest perillós material.
També en unes naus al barri de Sant Narcís
L'Ajuntament de Girona també ha localitzat amiant en les naus propietat del Ministeri de Foment al barri de Sant Narcís, que s'havien d'enderrocar per fer-hi places d'aparcament i compensar els veïns per la pèrdua de places que hi hagut al barri des que van començar les obres del TAV. La regidora de Mobilitat i Via Pública, Isabel Salamaña, admet que els sostres d'uralita de les naus requereixen un tractament especial en el seu desmuntatge que encareix l'enderroc. En concret, Salamaña xifra en 257.000 euros el cost de l'enderroc d'aquestes naus, on només s'hi permetrien fer 72 places d'aparcament. L'equip de govern considera aquest cost desmesurat i per aquest motiu està en espera de noves reunions per buscar alternatives per al mateix barri. Tot i això, encara no es descarta completament l'enderroc d'aquestes naus per reconvertir-les en aparcament si finalment les negociacions per trobar altres emplaçaments no fructifiquen. Es tracta d'unes naus situades en uns terrenys propietat de l'Estat, en concret del Ministeri de Foment, que ja havia accedit a cedir-les al consistori de manera provisional per adaptar-les com a aparcament. L'encariment del projecte està provocat pel tractament especial que s'ha de fer en l'extracció de la uralita, ja que la presència d'amiant en aquests sostres provoca que s'hagi de fer garantint que no es trenqui i evitant el contacte de la pols d'amiant amb les persones. L'enderroc i adaptació com a aparcament gratuït va a càrrec d'Adif i compliria una de les reclamacions de comerciants i veïns que des del principi demanen a l'equip de govern nous aparcaments per suplir al pèrdua de places al barri.