Debat pel nou carril bici a l'avinguda Falset de Reus
Alguns ciutadans es queixen de la lentitud i la perillositat del trànsit que ha generat la creació aquest espai per a ciclistes
Les entitats a favor de la bicicleta defensen la seva posada en marxa
“El meu marit, que treballa al polígon, es troba molt més trànsit per anar a la feina des de la posada en marxa del carril bici”, expliquen en una coneguda cafeteria de l'avinguda de Falset, a la zona de l'Agro Reus. Diversos lectors, de fet, s'han posat en contacte amb Reusdigital.cat per traslladar impressions similars. Si bé no són nombroses, en la majoria de planys s'expressa malestar per la presència de ciclistes a tocar dels vehicles que circulen per aquesta via. La seva entrada en funcionament, s'ha de recordar, ha estat fruit del consens entre totes les forces amb representació en el consistori, representats a la comissió especial per a la redacció del pla específic de la bicicleta. Ha disposat, d'altra banda, d'un pressupost superior als 33.000 euros.
“El dia del partit entre el CF Reus i l'Elx vaig trigar molt més a arribar a l'estadi”, exposa el Julián, un jubilat que sovint usa el transport públic per arribar al camp de futbol.“La pluja també hi va tenir a veure, segur, però ara hi ha més sarau que abans perquè hi ha els mateixos cotxes però menys espai”, hi afegeix. “I quan condueixes i vols incorporar-te a l'avinguda des dels carrers laterals és més perillós”, afirma. “Sí que és cert que es tracta d'un carrer per on els cotxes passen a certa velocitat, i el carril bici està enganxat al dels vehicles”, admet un dels components de Massa Crítica, Oriol Ciurana.
No obstant això, “s'ha d'entendre que tot demana el seu temps, que requereix adaptació”, indica tot seguit. “Si el carril fos en un altre lloc de la ciutat també l'haurien criticat i hauria causat molèsties als veïns, és lògic”, detalla. “Si volem una ciutat sostenible hem d'apostar de manera decidida per la bicicleta, encara que d'entrada ens pugui fer arribar més tard al polígon o a qualsevol altra banda”, diu. “Si ara trigues cinc minuts més que abans per arribar a l'Agro Reus, potser és el moment que et decideixis a agafar la bici”, exposa.
Bicicamp, que també és a la comissió per a la redacció del pla específic, no ha rebut cap queixa veïnal sobre la presència d'aquest carril bici, segons Josep M.Galofre. L'entitat recorda que l'elaboració d'aquest document s'ha de fer “amb altres accions, en paral·lel, consensuades per tots els seus integrants”.
“Prèviament a la seva posada en funcionament, es va fer un càlcul de la densitat de trànsit de l'avinguda amb la Urbana, i per la circulació vam creure que passar de dos carrils a un per als cotxes no era cap inconvenient”, comenta el regidor d'Urbanisme, Marc Arza. “No es tracta de fer un carril bici i prou, perquè sí, sinó que parlarem amb el CF Reus, amb les empreses del polígon i amb l'institut Pere Mata per trobar la manera de fomentar l'ús de la bicicleta”, indica.