municipal
participació ciutadana
La participació ciutadana, clau en la reurbanització del centre de Calldetenes
En la presentació de l'estudi, els veïns expressen els dubtes que els genera un projecte de gran envergadura
Ha de servir per cohesionar la població
La Diputació va presentar als veïns de Calldetenes el projecte de reurbanització del carrer Gran i de l'avinguda Pau Casals, els carrers que formen part de la carretera N-141, que històricament ha partit la població: “Sempre s'ha dit que les dues meitats viuen d'esquenes per culpa de la carretera. La variant va ser un primer pas per treure cotxes del centre, i aquest ha de ser un pas més per adequar el poble a la nova realitat”, va comentar l'alcalde de Calldetenes, Marc Verdaguer. Des de la Diputació, el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat va remarcar que l'objectiu d'aquest projecte, que tindrà un cost total d'uns 3,7 milions d'euros, és el de “donar prioritat als vianants” en una zona massa transitada per vehicles: “Abans de l'obertura de la variant passaven 11.000 vehicles cada dia per Calldetenes. Amb la variant ho hem reduït a uns 6.000, però encara són massa. Els cotxes hi han de continuar passant, però d'una manera més tranquil·la”, va apuntar Fàbrega. L'actuació, que estaria finançada per la Diputació i per l'Ajuntament, se centra en augmentar les voreres i evitar canvis de sentit que, com encara passa ara, el centre del poble sigui una alternativa de pas a la variant. Les obres es farien en tres fases, i la primera –al carrer Gran–, que no començaria abans de finals del 2018, es dividiria en dues parts.
El centenar de persones que van assistir a l'acte van expressar la seva preocupació per l'afectació que pot tenir en el comerç o l'aportació econòmica que hauran de fer. L'estudi es pot veure al vestíbul del consistori, i Fàbrega va instar a fer aportacions i resoldre dubtes properament: “Tenim temps per replantejar coses i no farem res que no vulgueu.”
ELS PROTAGONISTES
Insonoritzar la variant, d'aquí a un mes i mig
En la presentació, va tornar a sorgir la polèmica del soroll que fan els camions al seu pas pel carrer Bon Aire, on va a desembocar la variant. Veïns d'aquesta zona van fer arribar el malestar al diputat, i aquest va admetre que en el projecte inicial no es va resoldre bé el tram final en municipi de Vic. Fàbrega també va aclarir que les obres per col·locar arbrat en el tram més proper als habitatges per poder insonoritzar la variant han de començar d'aquí a un mes i mig. Ara els camions a la nit no hi poden passar.