Calaf presenta el projecte per urbanitzar la carretera
La Diputació de Barcelona ha elaborat un estudi per convertir en passeig el tram urbà de l'N-141b
La primera fase es podria iniciar a finals del 2018
L'Ajuntament de Calaf i la Diputació de Barcelona van presentar dimarts, en un acte a la Sala Felip del municipi, un projecte “que suposarà un abans i un després per a Calaf”, segons el seu alcalde, Jordi Badia.
Es tracta de la conversió de la carretera de Manresa, l'N-141b, en un passeig al pas pel nucli urbà de Calaf. L'estudi proposa integrar una via urbana amb trànsit, pacificant-la, ampliant les voreres per als vianants i reduint la velocitat màxima dels vehicles per fer-la compatible amb la circulació de ciclistes i per donar seguretat.
Actualment circulen prop de 2.000 vehicles diaris per la travessera, que envolta pel sud el municipi de Calaf. La via té una secció típica de carretera amb dos carrils de doble sentit de circulació, amb una amplada de calçada que va variant segons el tram, i que en els trams de gran amplada afavoreix l'excés de velocitat. Pràcticament, en tot el tram urbà de la travessera hi ha voreres als dos marges de la carretera que compleixen els criteris d'accessibilitat.
El projecte també el va presentar Jordi Fàbrega, diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, ens que ha elaborat el primer estudi. Fàbrega va reivindicar que la millora de la travessera “suposarà passar d'una carretera que parteix Calaf a una via que integra”.
En un àmbit més general, el diputat va assegurar que “millorar travesseres urbanes és millorar la seguretat, perquè la majoria d'accidents els trobem en trams urbans”.
El projecte de Calaf és ambiciós, ja que actua sobre 2,4 quilòmetres, i ja s'ha previst que es pugui executar en almenys set fases diferents. La primera es podria començar a executar a finals del 2018, segons el govern municipal.