Municipal
Calella vol posar ordre a la publicitat al paisatge urbà
Enceta els treballs de creació d’una ordenança que reguli tots els elements orientats a millorar la imatge de la ciutat
Preveu una disposició transitòria de sis anys per adaptar les irregularitats
Evitar la proliferació de publicitat, sovint de grans dimensions, en les parets mitgeres dels edificis que donen a l’exterior i que busquen el màxim impacte visual encara que sigui en detriment de la imatge global de la ciutat. Aquest és un dels punts més importants que haurà de recollir la nova ordenança del paisatge urbà de Calella que s’ha començat a treballar aquesta setmana en una reunió entre tècnics i polítics –govern i oposició– i que es vol tenir enllestida abans de final d’any. El tinent d’Alcaldia de Territori, Jordi Sitjà (PDeCAT) avança que es tracta de “plasmar en una ordenança més específica tots aquells aspectes que ja es recullen en el pla d’ordenació urbanística municipal (POUM) amb l’objectiu que es faciliti la seva aplicació”. En aquest sentit, Sitjà destaca que l’ordenança s’acompanya d’una disposició de transitorietat de sis anys “que ha de permetre regularitzar amb temps suficient tots aquells elements que no s’ajustin a la normativa”.
El tinent d’alcalde enumera entre altres aspectes que recollirà el document el manteniment de les façanes, la protecció i conservació de les finques, en especial les de valor artístic i històric i les públiques, l’ordenació d’elements com els aires condicionats o l’obligació de treure el rètol d’un negoci quan aquest acabi l’activitat. “Volem fer una endreça acurada i per aquest motiu ens dotem d’un instrument regulador eficaç”, assenyala. Jordi Sitjà afegeix que, en el cas del nucli antic, es posarà especial atenció a evitar actuacions que afectin l’homogeneïtat de l’espai com ara aplacats d’alumini a les façanes o de colors llampants. L’ordenança anirà acompanyada d’un quadre de sancions que, inicialment i en funció de les seva gravetat, aniran dels 100 als 1.500 euros.