El polígon logístic de Montblanc estarà del tot desenvolupat el 2022
Urbanisme aprova la reclassificació dels terrenys, un 61% dels quals ja els té Cimalsa
Les 68,5 hectàrees que es van reclassificar ahir –a les quals cal afegir-n'hi dues més per a les connexions viàries amb el polígon Plans de Jori i la rotonda d'accés a l'autopista AP-2, l'N-240 i la C-14– «estan molt ben situades entre els eixos de comunicació més importants del país, en un punt que facilita la intermodalitat», valora el director general d'Urbanisme, Pere Solà, que recorda el projecte per construir també aquí una estació ferroviària de mercaderies sobre l'actual línia convencional Lleida-Tarragona-Barcelona. El polígon, només per a empreses de logística, l'impulsa l'ens públic del govern Cimalsa, que va anunciar el projecte el juliol del 2008, i a hores d'ara té adquirits un 61% dels terrenys, xifra que fa que ja pugui començar la tramitació. Segons el dibuix aprovat ahir, es respectarà el corredor biològic que travessa el sector, on per cert s'han trobat restes paleontològiques que, segons Solà, ara «caldrà documentar i conservar», si bé segurament, almenys en part, s'acabaran traslladant. Cimalsa redactarà ara el pla parcial específic per a la partida de la Romiguera –el gràfic annex recull la fesomia prevista en principi–, que tramitaran l'Ajuntament i la mateixa comissió d'Urbanisme «en el termini d'un any i mig». Això sí, els responsables ja avancen que el desenvolupament es farà en una sola fase que durarà onze anys, fins al 2022. El govern assegura, a més, que el polígon «reforçarà» les dues grans empreses que ja hi ha a la zona, l'automobilística Frape Behr i la vidriera Saint Gobain. Tot i que l'Incasòl també té adquirides unes 120 hectàrees en uns terrenys molt propers, a l'Espluga de Francolí, els responsables aclarien ahir que s'hi pensa més en clau de futur per a un possible polígon industrial «convencional», i en principi deslligaven un projecte de l'altre.