Territori posa a subhasta l’obra de l’estació de bus a la Bisbal, amb vista a 2019
Preveuen que els treballs, amb un pressupost d’1 milió d’euros, s’adjudiquin per ser iniciats a la tardor
El nou equipament ja estaria en servei a l’estiu del’any vinent
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret a subhasta el contracte per executar les obres de la futura estació d’autobusos de la Bisbal, amb un pressupost d’1 milió d’euros. La instal·lació se situarà a la carretera GI-664, a l’altura del carrer del Doctor Robert i molt a prop del CAP del carrer de Marquès de Cruïlles. Es preveu que els treballs quedin adjudicats aquest estiu i que la seva execució es pugui iniciar a la tardor, amb un termini d’execució d’uns sis mesos.
El solar objecte de la transformació està situat a l’inici de la carretera de Cruïlles, al punt on acaba actualment el sòl urbà. La superfície de l’actuació és d’aproximadament 3.000 metres quadrats, corresponents a l’espai de la nova estació i als accessos, que es configuren amb l’obertura de dos nous carrers que entroncaran amb la carretera per a l’accés i sortida segregats dels busos.
La nova infraestructura constarà d’una gran marquesina que acollirà una petita edificació amb serveis i quatre andanes. A la part exterior s’habilitarà un carril amb aparcament de turismes, a tocar del vial. L’objectiu és dotar aquest municipi d’unes instal·lacions adients per a la parada i estacionament del transport públic col·lectiu per carretera.
L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà ha cedit els terrenys per a la futura estació i també serà l’encarregat del seu manteniment un cop finalitzin les obres, mentre que el Departament de Territori i Sostenibilitat executarà i finançarà els treballs i serà el titular d’una infraestructura reivindicada llargament al municipi.
LA XIFRA
LA DATA
Alleugerir el trànsit davant les Voltes
La ubicació prevista per a l’equipament, tot i ser al límit del sòl urbà, dista pocs centenars de metres de l’actual punt de parada dels busos, a la travessera de la C-66 pel mig del nucli urbà davant les icòniques Voltes. L’objectiu és evitar el trànsit dels busos per la carretera vella i desviar-los cap a la ronda (C-66z), a més de desplaçar el trànsit de vehicles d’usuaris cap a una zona amb menys pressió i propera a Cruïlles.