Anul·len el projecte de vial a Can Turon perquè contravé al pla general de Girona
Pel jutjat contenciós administratiu, el carril construït per l’obertura del Leroy Merlin el 2019 ocupa massa zona verda
L’Ajuntament presenta un recurs al TSJC
Una sentència del jutjat contenciós administratiu número 3 de Girona ha anul·lat un projecte urbanístic de l’Ajuntament gironí. El jutge resol que el vial de Can Turon, a tocar del sector de l’Avellaneda, contravé al pla d’ordenació urbanística municipal (POUM) –o pla general– de Girona perquè ocupa massa superfície de zona verda (més del 10%).
El vial va ser construït per desdoblar i ampliar el ramal de sortida de la C-65 al nus de la intersecció amb l’N-II a Girona, al final de la carretera de Barcelona, coincidint amb l’obertura del centre comercial de Leroy Merlin. Segons un estudi de mobilitat, calia fer el tercer carril perquè el trànsit fos més fluid al voltant del complex comercial tant en l’entrada a Girona per la carretera de Barcelona (venint des de Quart per la C-65) com en la sortida de la ciutat (venint de l’AP-7 en direcció a l’Avellaneda i Fornells de la Selva o a Cassà de la Selva).
Pocs mesos després de l’obertura del Leroy Marlin, Bauhaus, a través de la seva empresa mare Werkhaus, va impugnar el projecte de Can Turon perquè considerava que no s’havien seguit els passos normatius per no retardar l’obertura del Leroy Merlin. Fonts de la companyia alemanya han preferit ara no valorar la resolució.
“Espai de vialitat”
La sentència, del 21 d’abril, sosté que l’obra de Can Turon supera el 10% de zona verda perquè inclou un espai aïllat de 210 m². Pel magistrat, l’espai és “un únic espai de serveis viaris”, i no una zona d’esbarjo o per amortir l’impacte de la infraestructura com sosté el consistori. Segons el jutge, el vial fa 1.197 m² (dels 10.510 m² de tot l’àmbit), cosa que contravé a l’article 148.2 del POUM, que concedeix un màxim de 10% de zona verda en parcs i jardins urbans “per a aparcament i trànsit rodat”.
L’Ajuntament i Leroy Merlin han presentat un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). La resolució del contenciós administratiu anul·la dos acords de la junta de govern que aprovaven el projecte constructiu (un del novembre del 2018 i un altre del febrer del 2019). El consistori va tramitar el vial, però Leroy Merlin va assumir majoritàriament el cost del carril (632.275 euros) perquè hi tenia condicionada la llicència d’obertura. El centre de bricolatge, obert el 2019, va significar una inversió de 31 milions d’euros.
D’altra banda, el juny del 2020, el TSJC va declarar nul·la la llicència donada per la Generalitat al centre de bricolatge. El govern va esmenar el procediment i la hi va concedir fa uns mesos, detalla el regidor d’Urbanisme, Lluís Martí (Junts).