urbanisme
cambrils
S'adjudiquen les obres de remodelació del primer tram de l'N-340 a Cambrils
La UTE Blanco i Pamesa durà a terme els treballs, que començaran a finals d'aquest mes
Es construirà una rambla amb carrils bici en els dos sentits
En tres fases: així es durà a terme la remodelació de l'antiga carretera N-340 que transcorre per Cambrils. El tram, que canviarà completament de fisonomia va des de la benzinera que hi ha abans de l'entrada de la població –just on finalitza el terme de Vinyols i els Arcs– fins a l'ermita de la Mare de Déu del Camí. A mitjan mes de desembre passat es van adjudicar les obres de la primera part del projecte a la unió temporal d'empreses (UTE) Blanco i Pamesa. Segons va explicar el regidor d'Obra Pública de l'Ajuntament de Cambrils, Joan Mas, aquestes companyies s'encarregaran dels treballs de reconversió dels dos extrems de la via, que començaran entre finals de gener i principis de febrer. Un d'ells inclou l'arranjament del trajecte comprès entre la rotonda de la intersecció amb Montbrió del Camp i el barranc de la Verge del Camí i, el segon, entre la urbanització del pont de la riera d'Alforja fins a la frontera amb Vinyols i els Arcs. Aquest darrer tram serà el que canviarà més, ja que s'hi construirà una rambla de 30 metres d'amplada, en la qual hi haurà un passeig central amb carrils de circulació laterals, i carrils bici en els dos sentits. També, com a novetats, es plantaran arbres autòctons i gespa en tot el recorregut i s'instal·laran bancs, ja que l'objectiu és donar preferència als vianants. Mas va concretar, a més, que es farà una rotonda a l'altura del supermercat Lidl perquè aquest és un dels punts negres en matèria de trànsit.
El març del 2010 es va signar el conveni de traspàs de competències de l'antiga N-340, que va passar de les mans del Ministeri de Foment al consistori. Això va suposar que, a partir de llavors la via, sigui de titularitat municipal i que l'Ajuntament s'encarregui del seu manteniment. El canvi ha fet que, per llei, el govern estatal hagi hagut de recompensar el consistori amb una subvenció de 205.000 euros per quilòmetre. En total, se n'han cedit 5 i, per tant, la subvenció atorgada ascendeix a 1,1 milions d'euros, dels quals la corporació local ha de certificar, abans del 31 de desembre del 2011, 350.000 euros conforme es materialitzen les obres. Més endavant, paral·lelament, es durà a terme la segona fase, que preveu l'enderroc del pont de la riera d'Alforja i, la tercera i última, en què es construirà un pàrquing subterrani amb capacitat per a 550 cotxes davant de l'ermita de la Mare de Déu del Camí.