Cinc pobles de l'àrea de Girona fan front comú contra el vial del tren de mercaderies

Salt, Sant Gregori, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis i Vilablareix han presentat al·legacions al pla director urbanístic

Sant Gregori, Vilablareix i Sant Julià de Ramis coincideixen, a més, que el tren de mercaderies, si finalment passa per aquests municipis, ho faci amb túnel. En el cas d'Aiguaviva, municipi també afectat pel vial, no s'hi mostra en contra en l'escrit d'al·legacions, ja que considera que igualment els afectaria per la seva proximitat amb el Centre Integral de Mercaderies (CIM) a Vilobí d'Onyar, a prop del qual es projecta el vial.

Per la seva banda, Salt recorda en el text que l'Ajuntament va presentar un recurs contenciós administratiu contra el Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya (PITC), entre altres motius perquè envaeix una competència exclusiva de l'Estat. Per això, Salt també va presentar al·legacions al Pla Director Urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari, ja que s'oposa frontalment al vial de mercaderies, argumentant que la línia del tren convencional d'alta velocitat que es construeix al centre de Girona és de trànsit mixt i per tant cal planificar l'eix transversal considerant els trens convencionals i d'alta velocitat com les úniques vies de mercaderies i dimensionar-les de tal manera que puguin absorbir durant la vida útil el trànsit ferroviari.

SALT

L'Ajuntament de Salt al·lega que s'oposa a la redacció del PDU, entre altres motius, per l'absència del pla territorial de les comarques gironines, el qual considera que hi donaria coherència i contingut. Sobre el sistema d'espais oberts, demana que el PDU respecti el planejament municipal, tant el general com el derivat, i que es limiti a definir directrius sobre la coordinació urbanística del territori d'abast supramunicipal, respectant l'autonomia municipal en matèria de planejament. També demana respecte pels assentaments urbans. Sobre el desdoblament de l'A-2 per l'AP-7, demana que es faci subterrani. Pel que fa a la frontissa de Santa Eugènia, l'Ajuntament de Salt s'oposa a aquest traçat perquè afecta «greument» el sòl no urbanitzable de les Deveses, i demana que en el tram del sector Marroc s'ajusti al planejament. Creu «absolutament necessari» enllaçar l'N-141 amb la sortida de l'AP-7 Sud, i qualifica de «transport idoni» un sistema de tramvia per l'àrea urbana.

SANT JULIÀ DE RAMIS

L'Ajuntament de Sarrià de Ter, a més d'oposar-se al vial de mercaderies ferroviàries pel municipi, demana la implantació d'un sistema de protecció de la riera d'en Xuncla, mitjançant una figura de protecció natural d'aquest indret. Respecte del sector del Pla de Dalt, que el PDU planteja com una zona comercial, l'Ajuntament al·lega que no és el millor indret per destinar-lo a aquesta activitat, i proposa l'avinguda de França per al sector del comerç.

VILABLAREIX

Sant Julià s'oposa a la creació de zona comercial al sector del Pla de Baix, continuació del de Sarrià de Ter, on el PDU també planteja una zona comercial, i proposa que es traslladi al sector SUD-09 de Medinyà, amb l'argument que aquest és un sector discontinu destinat a usos mixtos residencials, terciaris, comercials i industrials, i amb una intensitat mitjana de 32 habitants per hectàrea. També vol que s'ampliïn els carrils bici a tota l'àrea urbana.

SARRIÀ DE TER

L'Ajuntament demana al PDU que aposti pel tramvia a l'àrea urbana, no només amb connexions nord-sud sinó també est-oest. Vol que s'adapti al pla general en el tema urbanístic, i fa encís sobre el creixement residencial que preveu el PDU. En aquest sentit, el consistori demana que s'estudiï i es tingui en compte la gestió dels serveis que requereix aquest creixement en matèria de subministrament d'energia, aigua o sanejament.

SANT GREGORI

L'Ajuntament demana que el PDU retiri la traça de l'eix Ter- Brugent per Sant Gregori, proposta a la qual sempre s'ha oposat. També vol que la sortida de l'AP-7 es faci a l'altura del pont de la Nestlé, perquè és l'indret on afectaria menys habitatges i és el lloc que preveia el Ministeri de Foment inicialment. Sant Gregori també demana que el PDU s'adapti al planejament i que inclogui en la xarxa bàsica el vial de circumval·lació del pla general.

QUART

Vol que la variant de Llambilles no els afecti i que comenci i s'acabi al municipi veí, amb la possibilitat d'incorporar una rotonda en aquest límit que serviria de connexió amb la carretera actual, regularia el trànsit i minimitzaria l'impacte acústic a la zona. Demana que el PDU promogui i reforci la figura de l'anella verda de l'àrea de Girona com a projecte supramunicipal que creï un espai de lleure amortidor dels impactes derivats del creixement.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.