vallès occidental
Sabadell estrena la ronda Oest i ja pensa en la de l'Est
Ahir a es van posar en funcionament els 2,5 quilòmetres des de l'N-150 fins a la carretera de Matadepera
L'alcalde Bustos recorda que és l'única gran ciutat sense rondes de circumval·lació
Sabadell va estrenar ahir el nou tram de la ronda Oest de Sabadell entre l'N-150 i la carretera de Matadepera (BV-1248), que posa fi a tres anys d'obres i que permetrà la connexió des de l'autopista C-58 fins a Castellar i Matadepera. L'entrada en funcionament del vial suposarà desviar part del trànsit que fins ara circulava pel centre del municipi i, a més, posa fil a l'agulla al sistema de rondes projectat per al municipi. L'alcalde, Manuel Bustos, va destacar que l'obra significa deixar enrere “un greuge i un dèficit històric” que tenia Sabadell, ja que “és l'única de les grans ciutats que no té rondes”. Tant Bustos com el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, van recordar que l'obra es deixa preparada per a la futura connexió amb el quart cinturó, i aleshores es podrà “començar a programar la ronda Est”.
El govern de la Generalitat ha destinat una inversió de 50,3 milions a fer aquesta ronda, que té dues calçades amb tres carrils de circulació, tres enllaços, sis ponts i un túnel de 300 metres de longitud que uneix l'avinguda d'Estrasburg i el carrer Sarajevo a l'alçada del barri de Can Llong. El govern calcula que el nou vial pot ser utilitzat per uns 30.000 vehicles cada dia.
Mesures correctores
L'obra no està totalment acabada, ja que, tal com va explicar Recoder, s'han d'acabar elements per garantir la seva integració dins el territori i que també inclouen mesures correctores per minimitzar l'impacte acústic, una de les queixes dels veïns de Can Llong i de la urbanització de Castellarnau. Bustos va anunciar que les mesures s'aplicaran a la primavera. Un altre dels aspectes que encara no s'han concretat entre el consistori i la Generalitat és qui es farà càrrec de la urbanització de sobre les lloses del túnel.