Podrien començar la urbanització del port de Premià aquest trimestre
Els treballs començarien amb la construcció del pas subterrani, la reconversió del passeig marítim i el nou club nàutic
El projecte recull un 70% de la quarantena d'aportacions fetes pels ciutadans del municipi
Les tasques d'urbanització del port de Premià de Mar podrien començar aquest trimestre. Concretament, els primers passos de l'obra que ha de canviar la fesomia del front marítim del municipi –amb una inversió d'uns 19 milions d'euros a càrrec de l'empresa concessionària Marina Port Premià– començaran amb la construcció del pas subterrani, la reconversió del passeig marítim i el nou edifici del club nàutic. De mica en mica, es van coneixent detalls d'aquesta obra. L'encarregat d'explicar-los, en un acte als ciutadans dijous al vespre, va ser l'arquitecte dels Serveis Territorials de l'Ajuntament de Premià de Mar, Josep Maria Fabregat. El projecte, a més, inclou un 70% de la quarantena d'aportacions que els premianencs van fer arribar mitjançant la posada en marxa d'un procés participatiu.
La zona d'urbanització més extensa serà el passeig marítim. Amb una superfície total d'uns 21.500 metres quadrats, es dividirà en 7 illes o zones ben diferenciades. A grans trets, una estarà dedicada a la practica del patinatge, i com a gran atracció tindrà una banyera per fer-hi piruetes i salts. Una altra, contindrà una pista de petanca i jocs lúdics per a gent gran; i una tercera zona serà per als més menuts, amb jocs infantils. Un espai amb paviment a manera d'àgora, amb subministrament elèctric, serà destinada a activitats culturals i una zona de pícnic acabaran de conformar el nou passeig marítim. Pel que fa a la vegetació, està previst instal·lar-hi espècies com el pi, palmeres
o jacarandes, entre d'altres. Tot plegat quedarà relligat amb un camí amb enllumenat que creuarà tot l'àmbit del passeig.
Pel que fa al pas subterrani, Fabregat va avançar que tindrà 4,40 metres d'amplada “cosa que el convertirà en el més ample del municipi” i servirà com a porta d'entrada al passeig amb una gran esplanada plantejada com a “punt de trobada”. Dins l'àmbit del contradic del port, es farà un camí d'uns 5 metres d'ample que acompanyarà cap a l'escullera i contindrà bancs i balises. El camí s'acabarà amb una rampa d'un 5% de pendent que desembocarà en un mirador.
L'aparcament
A banda, també es van donar detalls de com serà l'organització urbanística dins el port pròpiament dit. S'hi obrirà un vial de prioritat invertida i es crearà una zona d'aparcament d'uns 800 vehicles. 400 d'aquests seran subterranis i la resta seran en superfície repartits per diverses zones del port. D'aquestes, la més gran concentrarà una bossa per uns 200 vehicles a la banda de Vilassar de Mar. Aquesta part dels treballs, però, no està previst que es comencin fins al quart trimestre d'enguany.
Finalment, la intenció del projecte també és fer-hi encabir una zona d'esbarjo per a gossos, però fora de l'àmbit del passeig. En aquest sentit, estudien fer-la en la zona que hi ha des de la de pícnic, i arriba fins al torrent Amell.
LA XIFRA
La situació de la rotonda, pendent
Un dels punts que va aixecar més controvèrsia durant la presentació de la urbanització del port van ser els accessos. Tot i que la construcció d'aquests ja està adiada –prevista perquè comenci el tercer trimestre d'aquest any– el cert és que encara no es pot determinar on es construirà la rotonda prevista. Tal com va explicar Fabregat, la situació és en mans de la direcció general de Carreteres de la Generalitat perquè n'estudiï els dos possibles emplaçaments. Un d'aquests seria la zona de Can Pou, però aquesta opció va provocar el rebuig frontal de part de la població. L'altra proposta per al giratori que s'ha enviat a Carreteres és molt a prop de les dependències del Mercat de la Flor, en el terme municipal de Vilassar de Mar. “Estem expectants per veure quina és la resposta de la Generalitat”, va manifestar Fabregat sobre aquest aspecte. El que tampoc no va transcendir, a preguntes del públic, va ser quina operadora comercial s'instal·larà a un dels locals comercials amb una superfície d'uns 1.300 metres quadrats que s'aixecaran a les instal·lacions portuàries. Altres qüestions presentades pels assistents que sí que es van resoldre van ser que els pescadors del port podran continuar la seva tasca i també que el carrer Santiago
Rusiñol passarà de tenir
tres carrils a un de sol.