El Masnou té el 63% de les voreres més estretes del marcat per la normativa
Han de fer 1,80 metres d'amplada, mentre que prop del 34% estan per sota dels 90 centímetres
L'Ajuntament ha encarregat un estudi de mobilitat
El Masnou té un problema amb les voreres, tal com es desprèn de la diagnosi de mobilitat que ha elaborat l'empresa Intra, que servirà de base per redactar el pla de mobilitat urbana i sostenible (PMUS) del 2016 al 2021. Segons la normativa, les amplades de les voreres han de mesurar 1,8 metres, mentre que el 63% de les del Masnou estan molt per sota d'aquesta amplada. Prop del 34% mesuren menys de noranta centímetres i el voltant del 29% tenen una mida superior als noranta centímetres, però no arriben a 1,80 metres. Un altre problema per l'accessibilitat és que el 47% dels carrers tenen un pendent superior al 8%, un fet que fa “difícil caminar”, va exposar Àlia Ramellini, de l'empresa Intra, que dijous va presentar la diagnosi.
Al Masnou cada dia es realitzen 71.917 desplaçaments, el 58% dels quals són interns i el 32% restants, externs o connexió a altres municipis. La gran majoria, 43.000, es fan amb vehicle i 27.129, a peu; d'aquests últims, 20.000 es fan pel centre. Els masnovins realitzen al dia 13.487 desplaçaments interns i 19.534 viatges a altres municipis amb vehicles privats. Les vies més transitades de la localitat són el carrer Guilleries, amb 10.000 vehicles diaris, i les avingudes Joan XXIII, amb 7.400 vehicles, i la del President J.F. Kennedy, amb 6.300 vehicles, però segons Ramellini aquestes vies tenen l'espai adequat per als seus usos. El que sí que és més problemàtic, va dir, són els 40.000 vehicles que travessen el municipi diàriament per l'N-II.
El Masnou té disponibles 12.900 places d'aparcament, el 76% a la via pública i la resta fora de calçada. El problema rau en el fet que hi ha zones sobreocupades com la d'Ocata, on una plaça està el 95% de l'horari diürn plena.
Consulta ciutadania
El regidor de Mobilitat, Quim Fàbregas (ERC), va explicar que ara que s'ha finalitzat la diagnosi comença el procés participatiu, que va a càrrec de l'empresa Indic. Des de divendres, els masnovins poden fer les seves aportacions en un formulari en el web. El 30 d'abril es faran dues rutes, una per a persones amb discapacitat, pels carrers del Masnou per conèixer in situ el seu estat. El 5 de maig hi haurà un taller en què els ciutadans també podran opinar sobre el PMUS.
“El Masnou té una trama urbana de voreres estretes. Ampliar voreres vol dir eliminar aparcament i aquest és un dels debats que haurem de tenir”, preveu Fàbregas.