Projecte del govern de Celrà per fer un carril bici fins a Girona, pel Congost
Es preveu que transcorri al llarg de la C-66 des del municipi fins a Campdorà
Implica construir una passarel·la per damunt de la carretera i la via del tren
L'Ajuntament de Celrà ja té llest el projecte per construir un carril bici al municipi que enllaci amb el terme municipal de Girona. El projecte preveu que el carril nou comenci al carrer de la Fàbrica, molt a prop del carrer de Sant Sixt, enllaçant així amb el carril ja existent que travessa el poble. Continuaria per la carretera de Juià per sobre de la calçada ocupant els aparcaments existents fins al carrer de Margarida Xirgu, on passaria sobre la calçada pel vial de servei. Fins aquest punt, aquest seria el tram urbà del nou carril bici. Tindria una llargària de 580 metres i una amplada de dos. A partir d'aquí el carril passaria pel voral esquerre de la C-66 en direcció a Girona –és a dir, a l'altre costat d'on hi ha la via del tren i el riu–. Seguiria a través del bosc que voreja la carretera al Congost. Poc abans d'arribar a l'enllaç viari de la C-66 amb l'N-II caldria construir una passarel·la per damunt de la carretera C-66 i la via del tren, a tocar del Ter. Una rampa ressituaria el carril a l'altura de la carretera ja al terme municipal de Girona, a Campdorà, molt a prop del Mas Font Picant. Aquest segon tram faria aproximadament un quilòmetre de distància, i la secció d'amplada del carril seria d'uns dos metres i mig. Seria un tram sobre sauló.
Finançament extern
El projecte, que inclou la passarel·la, les rampes, un tram de mur nou entre la C-66 i el futur carril bici, l'adequació del vial tant en el tros urbà com en el forestal, implica un cost elevat, que podria voltar els 800.000 euros. Segons l'alcalde i regidor d'Urbanisme de Celrà, Dani Cornellà (CUP), s'està treballant per trobar finançament extern per poder executar el projecte. No ho fan sols. Segons confirma Cornellà, l'àrea d'Urbanisme està treballant amb l'Ajuntament de Girona per realitzar la connexió i garantir així que els treballs tant en la part que correspon a Celrà com en la que correspon a Girona es duguin a terme conjuntament.
L'estudi es va encarregar al maig, i l'alcalde expressava ahir la seva satisfacció per tenir-lo concretat: “Durant anys s'ha parlat d'aquesta possibilitat, però fins ara mai ningú havia encarregat res [...] ha estat una demanda recurrent els darrers anys i l'actual equip de govern l'hem prioritzat i treballat per així poder aspirar a finançament extern per portar-lo a terme.”
La connexió amb Girona
Per la seva banda, l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el regidor d'Urbanisme, Joan Alcalà, ja havien confirmat l'interès del govern per connectar la seva xarxa de carrils bici amb Celrà i d'altres municipis de l'entorn, com ara Vilablareix, Fornells de la Selva i Salt. Els contactes amb Celrà eren els més avançats, admetia Alcalà fa tres setmanes. Actualment està en construcció el carril que anirà des de la plaça Poeta Marquina fins al pont de Pedret. El tram que anirà des del pont de Pedret fins al carrer de Ramon Llull, al Pont Major, està previst que se senyalitzi a l'estiu. Els veïns de Campdorà, per la seva banda, han aconseguit incloure als pressupostos participats d'aquest any una partida per construir un tram de via verda que connecti el seu barri amb el Pont Major.