infraestructures
Trauran l'ample ibèric a la variant de Figueres
Adif licita les obres un cop ja circula el TAV i no cal l'enllaç internacional
La posada en servei de l'estació del TAV de Figueres-Vilafant i els combois de l'SNCF cap a Perpinyà i París, a finals del 2010, va obligar a construir una petita variant a Figueres per connectar la xarxa de tren convencional amb la nova estació. D'aquesta manera, cada dia, un tren de Renfe podia connectar amb les estacions de Girona i Barcelona i així els viatgers podien fer el trajecte internacional amb un transbord a Figueres. Aquesta connexió es feia amb un tren d'ample ibèric i ara, amb la posada en servei del TAV, ja s'ha eliminat aquest servei de la programació.
Per això, Adif ha licitat les obres per eliminar l'ample ibèric d'aquest tram del recorregut que va des de l'entrada a Figueres fins a l'estació de Vilafant, i s'hi mantindrà només l'internacional. Així, les vies i la infraestructura ja seran definitives. Segons han explicat des d'Adif, les obres comportaran aixecar la via i fer algunes demolicions, si bé part del material es podrà reciclar. Les empreses interessades en l'obra tenen ara dos mesos per presentar el projecte, que parteix d'un pressupost base de gairebé 350.000 euros, amb un contracte de poc més de mig milió d'euros.