La rotonda de Llambilles no entrarà en servei fins a finals de l'any que ve
El govern va posar ahir a licitació l'obra, que ha de fer disminuir les retencions diàries al semàfor
La rotonda va ser la solució provisional que va plantejar el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en vista de la falta de consens que hi havia en el projecte de variant de Llambilles. D'aquesta manera, la conselleria volia resoldre el problema de les retencions sense haver de dependre d'un procés més llarg i complex com és la construcció d'una nova carretera. La decisió respecte a la rotonda es va prendre a mitjans del 2008, i inicialment la voluntat era construir-la a començaments del 2009. Al final, però, l'obra no s'adjudicarà fins a la tardor, i no es començarà a executar fins a la primavera vinent. La previsió és que duri uns 10 mesos, de manera que no estarà acabada fins a finals de l'any que ve.
Nova urbanització
El motiu és que a part de la rotonda el projecte també inclou la urbanització de diversos carrers que van en paral·lel a la carretera: els carrers de les Conques, de la Indústria i del Forn, i el passeig del Carrilet. Aquests carrers es tornaran a asfaltar, s'hi faran voreres, un carril bici i les xarxes de serveis, i s'acabarà també la urbanització d'un tram que de carrer que encara no s'havia fet.
Aquestes obres paral·leles es justifiquen perquè així es podrà eliminar un dels tres moviments del semàfor. Un cop tot plegat s'hagi acabat, no es permetran els girs a l'esquerra en el semàfor, de manera que qui vulgui entrar al nucli de Llambilles venint de Girona –o anar cap a Fornells venint de Cassà– ho haurà de fer utilitzant la rotonda i a través d'aquesta nova via. Així, el temps d'espera al semàfor serà menor i es podran reduir les cues. A més, la rotonda també servirà per millorar la seguretat de l'accés a la zona industrial, i inclourà un accés al camí de Sant Cristòfol.
Mentrestant, continua el procés per la futura variant de Llambilles, i el Departament estudia ara les al·legacions que es van presentar durant el procés d'informació pública. La Generalitat ha apostat per l'opció curta per l'oest del municipi.
Sis obres més, entre les quals, la rotonda de Verges
La conselleria va posar a licitació sis obres més. La rotonda de Verges ha de solucionar la perillositat de l'encreuament entre les carreteres que vénen de Parlavà i de Torroella de Montgrí. L'obra costarà 339.000 euros i hauria d'entrar en servei l'estiu de l'any vinent. A més, també s'ha posat a licitació el condicionament de la C-25 a Campllong, que costarà 400.000 euros i també inclourà la millora de diversos accessos; la millora del drenatge a la C-66 a Bordils pel mateix preu, i el reforç de l'asfalt a la GI-540 a Bescanó, per 2,5 milions. Totes aquestes obres haurien d'estar acabades l'estiu vinent. A més, s'ha posat a licitació la millora de la C-35 entre Massanes i l'accés a l'autopista a Maçanet, i el reasfaltatge de la GI-641 a Torroella de Montgrí.