transports
Reforç d'autobusos entre la costa i l'aeroport de Girona
S'establiran, a partir del juliol, dotze expedicions diàries d'anada i dotze més de tornada de Palafrugell a Girona
Es coordinaran els horaris dels busos amb els serveis ferroviaris del TAV
La Generalitat reforçarà aquest juliol la connexió directa amb autobús entre els municipis de l'Empordà i els aeroports de Girona i de Barcelona. Aquesta és la principal novetat de l'Estudi de millora del transport públic a la Costa Brava, que ahir es va presentar a Castell-Platja d'Aro i que preveu altres mesures, algunes, però, previstes pel 2014.
El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, va destacar que s'ha fet un treball que “té en compte la singularitat turística de la zona i les persones que hi viuen i hi treballen”. Segons Font, s'ha de treballar des de l'austeritat, però amb rigor i analitzant cas per cas.
Costa Brava-Girona
Els pròxims mesos de juliol i agost ja es concretaran les connexions diàries entre l'aeroport de Girona i la costa del Baix Empordà: Palafrugell, Palamós, Sant Antoni de Calonge, Platja d'Aro i Sant Feliu de Guíxols. D'aquesta manera, s'establiran dotze expedicions diàries d'anada i dotze de tornada des de Palafrugell, de les quals quatre faran parada a l'estació de tren de Caldes de Malavella, on es coordinaran amb els serveis ferroviaris amb Barcelona. El preu d'aquest servei serà de 8 euros per bitllet.
Pel que fa a les comunicacions amb Girona, a partir del segon semestre del 2013 es reestructurarà el servei Blanes-Lloret-Girona, de manera que es garantirà durant tot l'any una expedició cada hora en feiners i cada dues hores en dissabtes, diumenges i festius –entre les set del matí i les nou del vespre–. A més, també s'aprofitarà la millora amb l'aeroport de Girona i els municipis de la costa sud del Baix Empordà fent parar vuit expedicions d'anada i vuit de tornada a l'estació de tren de Girona, coordinant els horaris amb els serveis del TAV.
En relació amb l'estació del TAV a Figueres-Vilafant, es treballa per disposar, previsiblement el segon semestre del 2013, d'un bitllet combinat de bus i tren que permeti a l'usuari dels serveis d'alta velocitat usar la llançadora que comunica l'estació de bus de Figueres i la del TAV de Figueres-Vilafant.
Pel que fa a l'aeroport del Prat, l'estudi proposa mantenir la mesura impulsada l'estiu passat de prolongar alguns serveis de la Costa Brava fins a la terminal 2. Així, es preveuen vuit expedicions d'anada i vuit de tornada des de l'1 de juliol fins al 31 d'agost entre Torroella de Montgrí i l'aeroport del Prat, amb parades també a l'Estartit, l'Escala, Pals, Begur, Palafrugell, Palamós, Sant Antoni de Calonge, Platja d'Aro, s'Agaró, Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d'Aro. I també en la línia de Cadaqués amb Barcelona, amb vuit expedicions d'anada i vuit de tornada en el mateix període, parant a Roses, Empuriabrava i Castelló d'Empúries.
En una segona fase es preveu crear nous serveis, que entrarien en funcionament l'estiu del 2014. Serien dues expedicions diàries d'anada i dues de tornada des de Begur, perllongant algunes de les expedicions actuals amb Girona i la Bisbal d'Empordà; i dues de diàries per sentit des de l'Escala. També es preveu perllongar fins a Cadaqués l'actual servei Roses-Aeroport de Girona, que disposa de dues expedicions d'anada i dues de tornada a l'estiu. A les línies que comuniquen l'Escala amb Figueres, s'hi afegiran parades als càmpings de l'Escala i Sant Pere Pescador.
LA FRASE
LA XIFRA
El vol Girona-Madrid, per després de l'estiu
El nou operador aeri Blue Jet, que operarà a l'aeroport de Girona amb un vol a Madrid, és ara mateix una caixa tancada de la qual poca cosa transcendeix, tret que el projecte avança. Algunes veus apunten que els vols a Madrid podrien ser realitat a finals d'estiu, una mica més tard del que s'havia previst inicialment. El secretari de Transports i Mobilitat, Ricard Font, va deixar molt clara la posició de la Generalitat pel que fa als operadors: “Oferirem els mateixos tractes a la nova companyia que els que ja tenen la resta” en concepte de publicitat i màrqueting. El projecte, que no deixa de ser una aposta empresarial, ha hagut de lluitar contra l'handicap del context econòmic i, també, les males experiències passades del vol Girona-Madrid.