Serveis

maresme

Premià de Mar implica els ciutadans en la neteja viària

Posa en marxa una campanya de sensibilització que coincideix amb el nou contracte amb l'empresa adjudicatària del servei

El vehicle itinerant que recull suggeriments i aporta eines de millora, element clau

Premià de Mar vol millorar la neteja i l'aspecte general que tenen carrers i places. El govern local està entestat a fer-ho, però és prou conscient que necessita de la implicació directe de la ciutadania si vol obtenir resultats. Sota aquest prisma s'ha presentat fa pocs dies la campanya Dit i fet que coincideix amb el nou contracte signat amb l'empresa Cespa i que incorpora millores notables en el servei, “una neteja més dinàmica i adequada a les diferents necessitats puntuals, una reducció dels residus en general i noves accions per potenciar el reciclatge entre la població”. Aquest plantejament incorpora la instal·lació de noves àrees de contenidors amb les cinc fraccions i la recollida als comerços, que també inclou la diferenciació de les fraccions. “Els nous contenidors esdevindran també un element de comunicació i sensibilització i inclouran una part dinàmica amb uns missatges que s'aniran canviant en funció dels aspectes a reforçar en cada moment, sempre amb l'objectiu de millorar la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva”, expliquen fonts municipals. Una de les novetats més remarcables d'aquesta nova etapa és que el 3% del pressupost es destinarà a accions per fomentar el civisme i la sensibilització entre la ciutadania. “La campanya Dit i fet se centra en la necessitat que ciutadans i Ajuntament col·laborin plegats per poder gaudir d'un poble més net i amb millors resultats de recollida selectiva”, insisteixen les mateixes fonts.

En aquest sentit, un dels eixos central seran els missatges vinculats amb el servei que generaran els mateixos ciutadans. Els missatges es difondran a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació públics, a banda d'altres suports visibles com banderoles o parades d'autobús.

Itinerant

Des de l'Ajuntament de Premià de Mar posen l'accent en la presència d'un vehicle itinerant concebut com un espai de referència del servei “perquè mantindrà un contacte directe i permanent amb els veïns”. En el vehicle hi viatjarà un educador ambiental i tindrà una doble funció: d'una banda recollirà queixes i suggeriments i de l'altra oferirà als veïns eines per millorar i resoldre els problemes o punts febles detectats. També oferirà tallers participatius relacionats amb la reutilització i la prevenció de residus.

LA XIFRA

3
per cent
és el percentatge del pressupost de neteja viària que es destinarà a accions de foment del civisme


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.