Les obres del TAV de Riudellots a Sant Feliu de Buixalleu s'acabaran enguany
La base de muntatge servirà més tard per fer manteniment i desviar combois
El muntatge de la via que ja s'ha fet entre la Roca del Vallès i Sant Feliu de Buixalleu són uns 26 quilòmetres, un 50% del tram, que acaba a Riudellots. Tot plegat estarà acabat a final d'any, si bé encara faltaran aspectes concrets, com ara la col·locació de la catenària. Això no es farà fins a l'últim moment, per temes de seguretat i per evitar robatoris.
Fins ara s'han col·locat ja 180.000 m³ de balast, 104.000 metres de carril i més de 86.000 travesses, així com els pals de la catenària i més de 300 quilòmetres de cables elèctrics. Ara mateix, als trams ja construïts, s'està comprovant amb diversa maquinària com ha quedat l'obra, i s'estan anivellant les vies. Tot aquest procés és el que s'ha engegat ja entre Sant Feliu de Buixalleu i Riudellots, amb la base de Sant Feliu com a centre d'operacions. De fet, aquesta serà la base principal del TAV entre Figueres i Barcelona, des d'on es farà el manteniment de la via. Ara mateix és on s'acumula i es munta el material. També incorpora carrils per passar d'ample ibèric a internacional, ja que està connectada a les dues vies, i més endavant farà les funcions d'apartador de trens, de manera que els més ràpids puguin avançar aquí els que vagin més lents.