INFRAESTRUCTURES
Foment aprova el projecte de l'N-II entre Maçanet i Sils
Forma part del pla de millora de l'N-II a Girona, però el tram que ara es posa a licitació, empantanegat durant anys, només preveu executar l'obra fins a l'enllaç amb Vidreres (C-35)
El Ministeri de Foment ha aprovat el projecte per al desdoblament de l'N-II entre Maçanet de la Selva i Sils, un tram de 2,7 quilòmetres que tindrà un cost de licitació de 32,46 milions d'euros. Aquest tram de la futura A-2, que fa anys que està encallat, no acabarà d'arrancar del tot. Com ja va avançar el Ministeri de Foment, el projecte que ara es posa a licitació només preveu executar l'obra fins a l'enllaç de Vidreres (C-35). El motiu és que des de Foment no es té intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera.
El projecte de desdoblament preveu l'actuació a l'enllaç amb Vidreres. Aquest, tot i connectar l'N-II i la C-31, mantindrà la configuració actual, perquè la remodelació completa és objecte d'un altre projecte, ara en fase de redacció, però també dins el pla de l'N-II.
Pel que fa referència a l'enllaç amb Sils, el projecte respecta la tipologia actual, si bé es preveu millorar els ramals a la nova secció de la que ha de ser la futura autovia. El projecte preveu també set estructures: tres viaductes, que han de permetre superar les rieres dels Pins, rec Clar i rec Sorrer; un pas inferior, i tres murs.
Aquesta aprovació és la primera prova real, o un pas important, per desencallar les obres de desdoblament de l'N-II en aquest polèmic tram. De fet, i pel que fa referència al tram entre Sils i Maçanet de la Selva, les obres fa anys que empastifen la credibilitat del projecte de l'N-II. L'octubre del 2008, unes modificacions van fer que el projecte s'enfilés més d'un 20%. L'obra ja havia estat adjudicada per 23 milions d'euros a la Unió Temporal d'Empreses (UTE), que s'havia responsabilitzat dels treballs; finalment, però, va optar per renunciar a fer-los. Des de llavors i fins ara només hi ha hagut silenci pel que fa a aquest tram.