Suspenen el bus que uneix Teià i Alella perquè té un dèficit de 260.000 euros

El substitueixen per dues línies que enllaçaran cadascun dels centres urbans amb les seves urbanitzacions

Les xifres han acabat ensorrant la línia C-34, la que uneix els diversos barris de Teià i Alella. El fet d'arrossegar un dèficit anual de més de 260.000 euros ha obligat els responsables polítics de totes dues localitats a replantejar-se'n la continuïtat. I ha estat des de l'Ajuntament de Teià, que han dit prou. «No ens podíem permetre unes pèrdues tan elevades», comenta la regidora de Mobilitat i Hisenda de Teià, Anna Balada (ERC).

Alella s'hi adapta

Per la seva banda, el govern d'Alella s'ha vist forçat a buscar solucions. «Nosaltres l'hauríem mantinguda, però les circumstàncies són les que són», explica el primer tinent d'alcalde d'Alella i responsable de Mobilitat, Àlex Asènsio (ERC-LG). Aquesta línia la utilitzen sobretot el servei domèstic, que es desplaça fins a les urbanitzacions, i els estudiants. Per intentar cobrir les necessitats, els municipis estrenaran dues línies pròpies, que uniran els barris amb les estacions de Renfe, que són al terme municipal del Masnou. La d'Alella entrarà en funcionament divendres i es dirà Alella Circumval·lació. Com la C-34, tindrà una freqüència de pas d'una hora i circularà entre les 6.40 i les 22.15 hores. La nova línia enllaçarà les urbanitzacions de la muntanya amb el centre del municipi i l'estació de rodalies del Masnou. «Nosaltres parlem de continuació de l'anterior servei, més que no pas d'un altre de nou», assegura Asènsio, que lamenta la situació dels veïns d'Ibars-Meia, barri a cavall dels termes de Teià, Alella i el Masnou.

Per la seva banda, el govern local de Teià engegarà al setembre la nova línia C-17, que només estarà activa entre les set i les deu del matí i les quatre i les set de la tarda. «Volem racionalitzar el servei, hi ha molt poca gent que usi el servei fora d'aquestes hores», afirma Balada. La nova línia teianenca sortirà de l'estació d'Ocata i unirà les diversos barris del municipi.

La segona línia del Masnou haurà d'esperar

L'Ajuntament d'Alella i el del Masnou ja s'han posat en contacte per veure com es pot resoldre el problema del barri d'Ibars-Meia, a tocar de l'actual Centre d'Acollida Turística (CAT). «Fins i tot estaríem disposats a posar-hi diners, si el servei de bus del Masnou dóna cobertura a aquesta part del nostre municipi», explica Àlex Asènsio, que hi afegeix que la segona línia del Masnou, que està en fase d'estudi, podria ser una solució. No obstant això, el consistori del Masnou també té aturat el projecte per qüestions econòmiques. De tota manera, el projecte inicial no inclou aquest punt. «La línia actual ja hi passa a prop, i amb la nova preferim enllaçar amb altres zones com ara Bellresguard, Voramar i el parc Vallmora», conclou el regidor de Mobilitat del Masnou, Enric Folch (PSC).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.