Tanta estona en metro com en tren, però almenys, puntual
Per a qualsevol usuari habitual de la C3 (la línia que va cap a Vic i Puigcerdà) que d'habitud prenia el tren a Plaça Catalunya, el tancament d'aquesta estació significa un autèntic desori. Més que res perquè el trajecte en metro des del centre de Barcelona per poder arribar fins a l'estació de Sant Andreu Arenal, el punt on comença el trajecte en tren, dura uns 25 minuts ben bons. Sempre depenent, és clar, de si té sort a l'hora d'agafar el metro i s'estalvia alguna d'aquestes llargues esperes que es produeixen durant l'agost.
En aquest viatge prototipus, l'usuari agafa la línia lila del metro a Paral·lel fins arribar al Clot, on ha de fer un transbordament per agafar la línia vermella fins a Fabra i Puig: un total d'11 estacions de metro. Des de l'estació de Plaça Catalunya són igualment vuit parades.
En el moment de fer el transbordament és quan es produeix una aglomeració més important: alentiment de la marxa i paciència, molta paciència, en una època en què les estacions de metro són un veritable forn. En parar a Fabra i Puig, la sortida del metro és prou esglaonada. Els viatgers més atents han sabut veure la indicació de seguir sota el túnel per arribar a rodalies, i sortir a la superfície per la sortida més propera a l'estació.
A l'estació mateix, un grapat d'informadors s'encarreguen de dirigir els viatgers: més que adreçar-los cap paraula, els gestos són prou eloqüents perquè no calgui perdre més temps i s'arribi a agafar el tren. Aquesta línia, que està pendent de desdoblar-se a partir de Montcada i Reixac, té, en algunes franges horàries, unes freqüències més aviat baixes. Això fa que ningú se la vulgui jugar a perdre un tren, i menys si és dels ràpids, com és el cas, que no paren a totes les estacions. La destinació final d'aquest projecte és arribar a la Garriga, i arribar-hi a les nou clavades, segons marquen els horaris que gairebé mai es compleixen. Curiosament, almenys aquesta vegada, sortint de Sant Andreu Arenal –amb mitja hora de trajecte en tren, tant com en metro–, l'horari per una vegada es compleix i el tren arriba a les nou.