TRÀNSIT
Més indicadors de perill al punt negre de la C-17
També faran un estudi sobre aspectes de la carretera que caldria millorar
La perillositat del tram de la C-17 al terme de les Llosses, on el mes passat van morir els quatre ocupants d'un vehicle, s'indicarà amb un reforç dels senyals de límit de velocitat que ja hi ha. D'altra banda, la Generalitat encarregarà a la concessionària d'aquesta carretera desdoblada un estudi de la seguretat del tram comprès entre els termes de les Masies de Voltregà i Ripoll. A aquests compromisos van arribar representants de la direcció general de Carreteres, d'una banda, i el president del Consell Comarcal del Ripollès i els alcaldes de les Llosses i Ripoll, de l'altra, al final d'una reunió que van mantenir ahir a Barcelona. “En sortim molt satisfets”, va manifestar a aquest diari el president de l'ens comarcal, Miquel Rovira.
El reforç dels senyals es considera una mesura transitòria, en espera dels resultats de l'estudi. Un cop es disposi d'aquesta anàlisi –probablement d'aquí a dos mesos, calcula Rovira– es prendran decisions de més abast. S'ha pensat en instal·lar-hi un radar fix dissuasiu, però no es descarta fins i tot la rectificació del traçat dels trams més problemàtics.
Una carretera sinuosa en un lloc humit
La combinació d'un traçat sinuós i la humitat que amara la calçada –la C-17, en aquest lloc, passa a la vora del riu Ter– converteix aquest tram de les Llosses en un punt perillós. El límit de velocitat és 80. Els conductors habituals de la C-17 ja havien comentat aquesta circumstància, però no va ser fins al tràgic accident del 14 de desembre que es van encendre les alarmes. Un cotxe ocupat per un matrimoni i els seus dos fills, que circulava en sentit Ripoll, va xocar contra la tanca exterior de la carretera, va caure al riu i van morir tots quatre. Dies després hi va haver un altre accident al mateix punt, però sense víctimes mortals.