Se demana a Paterna una finestreta única per atendre la ciutadania
Es critica que els escassos recursos humans i econòmics per a polítiques socials provoquen retards d'un mes en l'atenció
El regidor de Compromís en Paterna, Emili Mira, considera que “un ajuntament ha de facilitar a la ciutadania, sobretot a la més desprotegida, la informació i com fer els tràmits pertinents per tal d'accedir a tot allò que siga beneficiós per a tindre una vida en condicions dignes. Però el caos i la mala gestió a la qual ens té acostumats el PP a Paterna han provocat que totes les persones que demanen cita per a ser atesos pels Serveis Socials del municipi hagen d'esperar com a mínim un mes”.
A l'igual que hi ha una finestreta única per a la creació d'empreses i negocis que facilita els tràmits i dóna atenció ràpida, “els Serveis Socials de Paterna necessiten una ferramenta similar”, segons el regidor denunciant.
Amb la seua posada en marxa, els dits serveis “facilitarien l'atenció i assistència a la ciutadania del municipi que, ara, passa per hores molt baixes”, afegeix Mira.
Hi ha moltes persones que necessiten ajuda i fan cua als Serveis Socials o a llocs com l'oficina d'intermediació hipotecària. Cal que el PP de Paterna es faça mirar la mala gestió i la mala atenció que dóna a la ciutadania que acudix al consistori demanant hora perquè Serveis Socials els done una atenció personalitzada.
Per al regidor Mira, “a hores d'ara el PP només fa que posar pegats quan el que hauria de fer és tindre un projecte de futur que incloga un protocol d'emergència. Però tot això, insistim, necessita de més recursos materials i humans”.
Segons Emili Mira, “cada vegada que Lorenzo Agustí rebutja millores en els Serveis Socials de Paterna, donant com a excusa que ‘són competència impròpia', està negant-li a un ciutadà o a una ciutadana l'accés a unes mínimes condicions de vida dignes. Una situació que provoca que Paterna tinga ciutadania de primera i de segona, tenint totes les persones els mateixos drets”.
Per això, des de Compromís exigeixen que la responsable de Serveis Socials, la regidora Elena Martínez, estudie urgentment la viabilitat de la creació d'una finestreta única que ajude amb els tràmits dels serveis socials i agilite l'atenció a la ciutadania de Paterna.
La coalició assegura que hi ha moltes alternatives, però totes passen per dotar de més pressupost i més recursos humans a l'àrea de serveis socials.