infraestructura
L'Estat aprova un canvi en la MAT soterrada
El BOE va publicar ahir l'autorització de la Direcció General de Política Energètica i Mines del govern espanyol d'una modificació de traçat en el tram de la MAT entre Santa Llogaia i la frontera francesa, en què la línia anirà soterrada. Fonts de REE van explicar que bona part de la MAT soterrada es fa utilitzant els camins de servei de l'AP-7 i el tren, ja que en alguns trams hi transcorre paral·lela. En aquest cas, el canvi obeeix al fet que la concessionària de l'autopista va demanar en un tram desplaçar la rasa uns metres més enllà.
El 80% de la rasa, feta
REE explica que actualment ja hi ha construïts més del 80% dels 30 quilòmetres de rases de la part gironina i que tota l'obra del túnel, que es va acabar de perforar l'abril passat, es donarà per acabada la setmana que ve. La previsió actual és que a finals de mes arribi el cable i que es comenci a cablejar alhora la rasa i el túnel.
També a finals de mes està previst que es comenci a cablejar el tram aeri de la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia. REE vol tenir acabat el tram aeri a l'estiu i posar-lo en marxa al novembre.