Els agents econòmics volen més obra pública a Lleida
El sector ha perdut en cinc anys el 64% dels llocs de treball a Ponent i han desaparegut el 54% de les empreses
La Federació de Gremis de la Construcció de la demarcació de Lleida i els sindicats Fecoma-CCOO i MCA-UGT han elaborat un manifest conjunt de suport al sector. En aquest document, que ja s'ha presentat a la demarcació de Tarragona i a la de Barcelona, es detallen una sèrie de propostes per a la reactivació del sector de les indústries en matèria de sensibilització, ajuts a les obres de rehabilitació, una fiscalitat reduïda i inversions en obra pública i infraestructura. En el cas de la demarcació de Lleida, els signants del document assenyalen el tram Tarragona-Montblanc-Lleida de la futura autovia A-27, el ramal lleidatà del corredor mediterrani (un enllaç per ample de via de Lleida i la demarcació amb el corredor), l'autovia Lleida-Val d'Aran, que han començat amb els primers trams construïts al Segrià, el desdoblament de l'N-II entre Fraga i Alfajarín per unir Lleida i Saragossa per autovia, i acabar el tram pendent de l'autovia d'Osca. En una trobada amb la premsa lleidatana, Alfredo Cabezo, representant de Fecoma-CCOO, va defensar que les inversions en obra pública tenen un retorn del 62% per via fiscal i social.
Intrusisme dels bancs
Josep Maria Gardeñes, de la patronal lleidatana de la construcció, va acusar dels excessos i males pràctiques del sector durant el boom immobiliari “l'intrusisme del capital especulatiu i de la banca”, i ara les empreses tradicionals del sector “en són les víctimes”: a la demarcació de Lleida entre el 2007 i el 2013 han desaparegut el 54% de les 6.936 empreses, i el nombre de llocs de treball ha passat de 19.799 a 7.091. El manifest es presentarà avui, coincidint amb la inauguració del nou centre de formació Coell a la partida de la Caparrella de Lleida, on s'impartiran nous cursos formatius i de certificació per a treballadors del sector de la construcció.